رییس رسانه ملی: ۱۳۶ شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای نشان‌دهنده شدت تهدید جمهوری اسلامی برای استکبار است

رییس سازمان صدا و سیما به وجود ۱۳۶ شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای اشاره کرد و گفت: این میزان سرمایه‌گذاری گسترده برای فارسی زبانان نشان دهنده قوت و قدرت جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی و تهدید آن برای استکبار جهانی است چرا که پیام جمهوری اسلامی به‌گونه‌ای است که در بین مردم تحول ایجاد می‌کند.

 سید عزت‌الله ضرغامی شامگاهامروز دوشنبه هجدهم شهریورماه در بیست و دومین گردهمایی سه روزه ائمه جمعه سراسر کشور که از صبح امروز با تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) در حرم مطهر ایشان با موضوع سبک زندگی در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه آغاز به‌کار کرده است، وظیفه رسانه ملی را مشابه ائمه جمعه و روحانیان دانست و بیان داشت: ما هم باید با مردم سر و کار داشته باشیم و به معنای واقعی کلمه دین را تبلیغ کنیم و همچنین باید در کنار مردم بودن و احساس اعتماد مردم به رسانه ملی، مواضع حاکمیتی داشته باشیم.

وی در ادامه این مطلب افزود: نه به این معنا که چون حاکم هستیم و حکومت در دست ما است، باید اعمال حکومت کنیم که قرابت با تحکم، زور و اجبار داشته باشد بلکه حاکمیت باید انعطاف، همراهی و توجه به بضاعت‌های مختلف و متنوعی که در مردم وجود دارد و باید با حاکمیت راه ببایند و جلو بیایند داشته و همچنین درک درستی داشته باشند.

ضرغامی به وجود ۱۳۶ شبکه فارسی زبان در ماهواره اشاره کرد و بیان داشت: این میزان سرمایه‌گذاری گسترده برای زبان فارسی نشان دهنده قوت و قدرت جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی و تهدید آن برای استکبار است و همچنین پیام جمهوری اسلامی به‌گونه‌ای است که در بین مردم تحول ایجاد می‌کند.

رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری در حکم خود برای صدا و سیما بر چهار اصل دین، اخلاق، امید و آگاهی در برنامه‌ها تأکید کردند، ابراز داشت: وظیفه رسانه ملی در این شرایط که شاهد افزایش شبکه‌های فارسی زبان هستیم، تکثر ارتباط صحیح با مردم با حفظ تمام موازین و سیاست‌هایی است که مقام معظم رهبری درباره دین، اخلق، امید و آگاهی اشاره کردند.

وی اظهار داشت: در جلسه پارلمان انگلیس، نمایندگان موافق حمله نظامی به سوریه، در پاسخ به نمایندگان مخالف گفتند حرف‌های شما همان حرف‌هایی است که که هر روز  می‌گوید یعنی حرف‌های جمهوری اسلامی است.

ضرغامی با بیان این‌که وقتی نمایندگان پارلمان انگلیس درباره حمله نظامی به سوریه دو دسته می‌شوند، استدلال جمهوری اسلامی را می‌آورند، گفت: با این وضعیت استکبار حق دارد که شبکه‌های ما را قطع کند.

رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به این‌که ما در چنین فضای جهانی درحال هدایت جامعه و حفظ کردن مردم برای تماشای شبکه‌های جمهوری اسلامی هستیم، ابراز داشت: حتی آنها که ماهواره می‌بینند، وقتی برنامه‌های درخور از رسانه ملی و تریبون نماز جمعه ببینند، تأثیر می‌پذیرند.

وی گفت: دولت آمریکا تا به حال شبکه‌های خبری ما را قطع می‌کرد اما اکنون شبکه  را هم از ماهواره قطع کرده است با این‌که در این شبکه بحث سیاسی هم نمی‌شود زیرا با این شبکه دنیا متوجه می‌شود که در جمهوری اسلامی زن محجبه می‌تواند در فیلم بازی کند.

ضرغامی خاطرنشان شاخت: جمهوری اسلامی در شرایط بیداری اسلامی باید بتواند این کلیات و وسیاست‌های کلان را به‌درستی پیش ببرد تا فضا را برای هم‌فکری و جذب به انقلاب اسلامی فراهم کند./۹۵۶/پ۲۰۲/ع






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 11