حجت الاسلام ماندگاری: سبک زندگی دینی بر خوش بینی و باور انسان ها استوار است

حجت الاسلام مهدی ماندگاری مسئول موسسه روایتگری سیره شهدا ، عضو اتاق فکر و تبلیغ

حجت الاسلام مهدی ماندگاری مسئول موسسه روایتگری سیره شهدا ، عضو اتاق فکر و تبلیغ

حجت الاسلام ماندگاری اساس سبک زندگی دینی را وش بینی به انسان ها دانست و گفت: اگر انسان ها نسبت به یکدیگر باور داشته باشند و این مطلب در دل آنها ریشه کند، دافعه ها کم و تبدیل به جاذبه می شود و چنین ملتی منسجم و پیروز خواهد شد.

حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در حاشیه همایش اندیشه های آسمانی وِیژه نخبگان کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در مشهد اظهار داشت: بسیاری از مشکلات امروز جامعه ناشی از عدم باور ملت نسبت به برخی از مسؤولان و بالعکس باور نداشتن درایت و قدرت مردم از سوی آنان است.

 استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: هیچ کس به اندازه امام راحل(ره) و رهبری معظم انقلاب، مردم و به ویژه جوانان ایران اسلامی را باور نداشتند به گونه ای که قدرت و انسجام کشور را ناشی از ایمان و حضور آنها می‌دانستند. در آموزه های اسلام به روشنی مشخص شده است که هیچ امامی بدون امت متحد و متعهد و هیچ امتی بدون امام صالح راه بجایی نخواهند برد.

 مسؤول ستاد قرارگاه عمار طرح و حرکت امام خمینی(ره) را در مسیر تبیین مسئله ولایت فقیه که امتداد ولایت ائمه اطهار(ع) و رسول اکرم(ص) را اساس پیروزی، هدایت، استمرار و شکوفایی انقلاب اسلامی دانست و افزود: امروز دشمنان ما درک کرده اند که تا این باور متقابل بین امام و ملت زیر پرچم اسلام در کشور ما وجود دارد کاری از دستان پلید آنها بر نمی آید.

 وی نفاق را بزرگترین حربه و راه ضربه زدن دشمنان به اسلام و مسلمین در طول تاریخ برشمرد و تأکید کرد: ابهام، اختلاف و انزوا اینها استراتژی جریان نفاق است، با استفاده از آنها در برهه های مختلف صدمات جبران ناپذیری به جهان اسلام وارد کرده اند، که در طول تاریخ انقلاب اسلامی نیز شاهد آن بوده ایم.

 حجت الاسلام ماندگاری باور نسبت به اتحاد و انسجام را لازمه تحقق آرمان های امت های اسلامی عنوان کرد و گفت: آنچه انفجار نور یعنی انقلاب اسلامی و حماسه دفاع مقدس را ساخت و امروز رهبری برپایه آن از حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی سخن می گوید همین باور نیروی وحدت و ایمان است.

 این روحانی برجسته تصریح کرد: ارکان دیگر باور امت اسلامی در سبک زندگی شان باور تقوا و خیر خواهی است. تقوا یعنی حق خدا را رعایت کنید که اگر این گونه عمل کنید فتح مکه، فتح خرمشهر و فتح دلها را به شما مؤمنان می دهد. امروز بسیاری از اعمالی که برای آنها بهانه شرعی می آوریم خلاف تقوا است و هزاران موفقیت در این چنین مسیرهایی ارزشی ندارد و سعادتی به دنبال نخواهد داشت.

 مسؤول ستاد قرارگاه عمار خاطر نشان کرد: در سبک زندگی مد نظر اسلام خیر خواهی برای دیگران موجب بارش خیر در زندگی فرد می شود و منفعت طلبی به قیمت تضییع حق دیگران نتیجه ای جز خسران نخواهد داشت. امام خمینی(ره) در طول نهضتش قدمی در راه منافع شخصی برنداشت و امروز بیداری اسلامی خیری تمام عیار برای آن امام راحل است./۹۷۷/ت۳۰۲/ع






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 14