مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان: افراط و تفریط خروج از عدالت است

 مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر لزوم پرهیز از افراط و تفریط، گفت: حب و بغض افراطی، انسان را از مرز عدالت و قسط خارج می‌کند.

 حجت الاسلام و المسلمین فرجام، در مراسم آغاز سال تحصیلی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) مشهد، ضمن تبریک دهه کرامت و ایام ولادت امام رضا (ع)، ابرازداشت: توجه به رازقیت خداوند، اصل و مهم‌ترین رکن طلبگی و زندگی است.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه این اصل همواره باید در زندگی طلبگی محفوظ باشد، ادامه داد: هر فردی که از این اصل غفلت کند، خسارت خواهد دید.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم پرهیز از افراط و تفریط، گفت: حب و بغض افراطی، انسان را از مرز عدالت و قسط خارج می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرجام، راه برون رفت از این بدرفتاری‌ها و کج‌روی‌ها را باور و توجه به مالکیت خداوند متعال دانسته و خطاب به طلاب تصریح کرد: باید نگاه، توجه و امید به ذات اقدس الهی داشت و از غیر او انتظاری نداشت.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه برخی تزلزل‌ها در عالم طلبگی ناشی از عدم شناخت درست مسیر است، خاطرنشان کرد: گنجینه و کلید علم، آبرو، قدرت، مال و … نزد خداست و باید نسبت به این امر متوجه بود.

وی، تقوا، صبر و حیاء را کلید ورود به گنجینه‌های مادی و معنوی عنوان و خاطر نشان کرد: برای انتقال آموزه‌های دینی به مردم، باید ابتدا باورکنیم که گنجینه و کلید معارف قرآنی و علم در اختیار خدای متعال است، تا مردم جامعه نیز بر این امر توجه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین فرجام، جدیت در تحصیل و بهره برداری مطلوب از فضای به وجود آمده تحصیل را مورد تأکید قرار داد و گفت: انسان با توکل، در مسیر علم آموزی تلاش کند.

مدیر اجرائی حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مدرسه فقاهت ابرازداشت: طلاب این مدرسه از بین افرادی انتخاب می‌شوند که معدل نمره پایه های تحصیلی سطح یک آنها بالای ۱۸ باشد.

وی با بیان این که طرح کلی  این مدرسه به استحضار برخی از مراجع عظام نیز رسیده و مورد استقبال و تأکید آنان قرار گرفته است، گفت: در قالب این طرح که در حال برنامه‌نویسی و پردازش جزئیات است، آموزش صد در صد سنتی و برپایه فقه جواهری خواهد بود.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح که با نگاهی ۳۰-۴۰ ساله طراحی شده است، تربیت مجتهد و مدرس برای آینده حوزه های علمیه است

وی تصریح کرد: این طرح منافاتی با فعالیت‌های مؤسسات آموزشی مانند مرکز فقهی ائمه اطهار (علیهم السلام) و … ندارد و از این گونه مراکز هم حمایت می‌کنیم.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین رجائی خراسانی، مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) مشهد نیز ضمن خیر مقدم و تبریک دهه کرامت و ولادت امام رضا (علیه السلام)، گفت: مجاورت با این امام همام و قرار گیری در حکومت اسلامی ، از نعمت‌های بزرگی است که باید قدردان آن بود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 13