آیت‌الله مصباح یزدی: درک مسائل سیاسی و اجتماعی در کنار درس و تهذیب برای طلاب ضروری است

آیت الله مصباح یزدی
رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر این که طلاب غیر از درس خواندن باید به تهذیب نفس پرداخته و مسائل سیاسی و اجتماعی را درک کنند، گفت:‌ کسانی بودند که به خاطر نداشتن بصیرت دینی بازیچه دشمن شدند.
 آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در مراسم آغاز سال تحصیلی مؤسسه امام خمینی(ره)، با بیان این‌که راه سعادت انسان منحصر در اسلام است، گفت:‌ بدون پیروی از دستورات اسلام انسان به سعادت نخواهد رسید.
وی با تأکید بر این که معارف اسلامی خود به خود معرفی نمی‌شوند، ابراز کرد: باید کسانی باشند که معارف اسلامی را بشناسند و به دیگران نیز منتقل کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در مسیر شناختن معارف اهل بیت(ع) و حقایق اسلام راه پر پیچ و خمی در پیش است، افزود: افراد نمی‌توانند به همه معارف اسلامی دست پیدا کنند از این رو باید تقسیم کار شود چون دامنه معارف اسلامی بسیار گسترده است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که برای بهتر فهمیدن دین و ترویج آن باید تهذیب نفس کرد، گفت:‌ در روایات اسلامی آمده که کبر و خود بزرگ بینی مانع پیشرفت و سبب کفر می شود.
رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: طلاب در کنار تحصیل علم، تهذیب نفس و اخلاق را هدف جدی خود قرار دهند و از حرص و کبر دوری کنند چون دین سازان و فرقه سازان به این دو خصلت مبتلا شده اند.
آیت‌الله مصباح یزدی با انتقاد از کسانی که تقوا را تنها در مسائل فردی و عبادی می دانند، گفت: برخی شهادت، مبارزه با ظلم و بدعت را جزء اسلام نمی دانند این انحراف است؛ چون اگر این گونه فکر کنیم مسائل غیر فردی را چه کسانی باید بیان کنند.
وی ادامه داد: اگر بگوییم اسلام تنها در مسائل فردی خلاصه می‌شود تفکری سکولاریستی است و دیگر به امور دنیا و سیاست کاری نداریم.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان این که خداوند به عالم بشریت، اسلام و ایرانیان منت گذاشت و مردی را برانگیخت که اسلام را منحصر به احکام فردی نمی دانست، اظهار کرد: در اسلام مسائل سیاسی و اجتماعی واجب داریم که باید آنها شناخت و برای مردم تبیین کرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی از بزرگ‌ترین کفران نعمت‌ها این است که کاری که امام خمینی(ره) کرد به فراموشی بسپاریم و از وظایفی که بر دوش ما است غفلت کنیم.

رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر این که طلاب غیر از درس خواندن باید به تهذیب نفس پرداخته و مسائل سیاسی و اجتماعی را درک کنند، گفت:‌ کسانی بودند که به خاطر نداشتن بصیرت دینی بازیچه دشمن شدند.v



« (خبری قبلی)



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 4 =