تاکید معاون بین‌الملل حوزه بر ضرورت سرمایه گذاری برای حضور تبلیغی روحانیت در کشورهای مختلف

حجت الاسلام حسن زمانی

معاون بین الملل حوزه های علمیه با اشاره به ضرورت ورود روحانیان در عرصه تبلیغ بین المللی، خواستار سرمایه گذاری بیشتر حوزه در این عرصه شد و گفت: حوزه باید در تمامی دنیا حضور داشته باشد و خود را محدود به داخل کشور نکند.

حجت الاسلام محمدحسن زمانی معاون بین‌الملل حوزه های علمیه، در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان و جمعی از مدیران و اساتید حوزه‏های علمیه استان کرمان، که در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، ابراز داشت: دنیا تشنه دریافت مفاهیم اسلام ناب است و حوزه‏های علمیه باید با تلاش فراوان از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: مکتب امام صادق(ع) که ما ادعای احیای آن را داریم بسیاری از شاگردانش شیعه نبودند، ولی با این وجود از معارف مکتب جعفری بهره می‏بردند.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه اظهار داشت: بیشتر ظرفیت حوزه‎‏های علمیه در داخل کشور مورد استفاده قرار می‏گیرد و به خارج از کشور کمتر توجه می‏شود، که باید برای بخش تبلیغ بین الملل سهم بیشتری اختصاص یابد.

وی با بیان این که اولین نیاز برای تبلیغ بین الملل یادگیری زبان‏ کشورهای دیگر است، گفت: اگر طلاب به زبان کشور مورد تبلیغ تسلط داشته باشند، نتیجه کار آنها بهتر شده و در این راه موفقیت بیشتری کسب خواهند کرد.

معاون بین الملل حوزه‏های علمیه تصریح کرد: دلیل پذیرش معارف اسلامی از سوی مردم دنیا حقیقی و ناب بودن این معارف است و باید با شیوه‏های نوین به سرتاسر جهان صادر شود.

وی با اشاره به برجستگی علمی کشور مصر خاطر نشان کرد: با وجود این که دانشجویان مصری از نظر علمی قوی هستند، اما در رسیدن به معارف ناب اسلامی به حوزه‏های علمیه شیعه نیازمند هستند.

حجت الاسلام زمانی افزود: بشریت آماده است تا از معارف حقه شیعه استفاده کند و حوزه باید در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری بکند.

وی با بیان این که بسیاری از اهل سنت احتمال می‏دهند با وارد شدن به مباحث علمی شیعه به تشیع روی آورند، اظهار داشت: بیشتر مردم دنیا خواهان آشنا شدن با اسلامی هستند که امام خمینی(ره) با آن آشنا بود و به آن عمل ‏کرده است.

معاون بین الملل حوزه‏های علمیه گفت: هم جهان اسلامی نیازمند معارف شیعه است و هم اهل سنت نسبت به معارف شیعه ابراز نیاز می‏کنند.

وی در پایان ابراز داشت: حوزه علمیه باید برای تمام مردم دنیا برنامه داشته و در این راه تلاش فراوان داشته باشد./۹۷۰۲/پ۲۰۲/ج






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 16