فرهنگ ایثار و شهادت هنوز در جامعه توجیه نشده

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

 

فرهنگ ایثار وشهادت است که نسل را می سازد، فرهنگ ایثار و شهادت این نیست که بروند و شهید بشوند، بلکه این است که یک شهید تمام هزینه وصرف شدنش دین بود. ما اگر این فرهنگ را در جامعه گسترش دهیم تا انسان ها تمام هوای نفسانی، مقام و موقعیت مادی و اقتصادی خودرا کنار گذاشته و محور خدمت گذاری دین باشد این فرهنگ ایثار و شهادن است….دیدار با اعضاء مردمی یادواره شهید بابا نظر

آیت الله علم الهدی در دیداربا اعضاء مردمی یادواره شهید بابا نظر بعد از شنیدن صحبت های مسئول یادواره و عرض خیر مقدم به حاضرین بیان داشتند: نهاد مردی یعنی کار کردن با تکیه بر قدرت مردم، اگر نظام بخواهد وارد کارهایی اینگونه بشود دیگر کار، کار مردمی نیست و می شود وابسته ی به نظام. در خود نظام هم ارگان هایی هستند که فعالیت های مربوط به عرصه ی ایثار و شهادت را انجام می دهند اما زمانی که نهادی مردمی تشکیل شد یعنی کار با تکیه بر قدرت مردم و همین است که باعث اهمیت این کار می شود.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ در ادامه افزودند: اینکه شما وارد بحث هنری شدید کاری است که دیگران به عنوان نهاد مردمی سراغ آن نمی روند و این بسیار با ارزش است اما سعی کنید کارهایی را انجام دهید که دیگران نمی کنند، بحث تئاتر و کارهای هنری در حوزه ی دفاع مقدس و شهادت، اصل شهادت و جانبازی را در جامعه و خصوصا نسل ها زنده می کند و به جریان می اندازد.

آیت الله سید احمد علم الهدی در تذکری به حاضرین بیان داشتند: سعی کنید کار های کیفی با سطح بالا انجام دهید چون یک کار کیفی با اثر بالا بهتر از صد کار با کیفیت پایین و کم اثر است. اینکارها را در نقاطی متمرکز کنید که مطمئن هستید کسی سراغش نمی رود و در کل نیروی خود را صرف کار های کیفی در عرصه ی فرهنگ ایثار و شهادت کنید.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ در پایان سخنان خود افزودند: فرهنگ ایثار وشهادت است که نسل را می سازد، فرهنگ ایثار و شهادت این نیست که بروند و شهید بشوند، بلکه این است که یک شهید تمام هزینه وصرف شدنش دین بود. ما اگر این فرهنگ را در جامعه گسترش دهیم تا انسان ها تمام هوای نفسانی، مقام و موقعیت مادی و اقتصادی خودرا کنار گذاشته و محور خدمت گذاری دین باشد این فرهنگ ایثار و شهادن است.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 7