خدمات روحانیت بر کسی پوشیده نیست

 اگر تلاش‌های بی‌وقفه روحانیت نبود، به‌یقین کشور تا این اندازه به توسعه و پیشرفت دست نمی‌یافت. به گزارش  خبرگزاری حوزه از رشت، دکتر علی لاریجانی در پیامی به مناسبت افتتاح فاز نخست مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت که توسط توسط محمدحسین قربانی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و نماینده مردم آستانه اشرفیه ، قرائت شد خاطرنشان کرد: افتتاح این مدرسه به‌ عنوان بزرگترین حوزه علمیه در خاورمیانه، سند درخشان و گران‌سنگی است که عشق و ارادت مردم این خطه از کشور به فرهنگ اهل بیت‌(ع) و معارف دینی را به منصه ظهور می‌رساند.

وی در ادامه یادآور شد: با نگاهی به تاریخ، به خوبی روشن می‌شود که گیلان همواره پایگاه و یکی از کانون‌های قدرتمند تشیع بوده و به عنوان زادگاه مجتهدان بزرگی مانند آیت‌الله العظمی بهجت شناخته می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی، نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه را پیشرفت‌های فرهنگی و اجتماعی و جامعه کم‌نظیر دانسته و خاطرنشان کرد: اگر تلاش‌های بی‌وقفه روحانیت نبود، به یقین کشور تا این اندازه به توسعه و پیشرفت دست نمی‌یافت.

لاریجانی در پایان پیام خود تصریح کرد: افتتاح این مرکز عظیم فرهنگی به‌عنوان یکی از کانون‌های بزرگ تربیت طلاب و مشتاقان فراگیری علوم دینی و مذهبی زمینه‌ساز نشر و گسترش معارف دینی و اعتقادی در دنیاست.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 8