آیت‌الله واعظ طبسی در دیدار تولیت نجف اشرف: امروز تفکر اسلامی و شیعی بیشترین جاذبه را برای جهانیان دارد

خبرگزاری فارس: امروز تفکر اسلامی و شیعی بیشترین جاذبه را برای جهانیان دارد

آیت‌الله واعظ طبسی گفت: امروز تفکر اسلامی و شیعی و آموزه‌های اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، بیشترین جاذبه را برای جهانیان دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با شیخ ضیاء محمد عبدالعزیز، تولیت آستان مقدس علوی اظهار داشت: امروز مردم دنیا تشنه معارف اهل بیت(ع) هستند و باید زمینه بهره‌مندی آنان را فراهم آورد.

وی با تأکید بر وحدت مراکز فرهنگی جهان اسلام، اظهار داشت: اگر تمام مراکز فرهنگی که در کشورهای اسلامی فعال هستند از یک ارتباط اصولی و منطقی با یکدیگر برخوردار باشند، به خوبی می‌توانند نیاز جامعه جهانی و به‌خصوص جوانان به معنویت را برآورده سازند.

واعظ طبسی با اشاره به سفر زیارتی اخیر خود به عتبات عالیات کشور عراق، اظهار داشت: بهترین هدیه‌ای که در آن سفر معنوی نصیب اینجانب شد، بوسه‌ای سرشار از عشق، ارادت و ادب به عتبه مقدسه حضرت امیرالمومنین(ع) بود.

وی با ابراز مسرت از تشرف تولیت حرم مطهر حضرت علی(ع) به مشهد مقدس و خوشامدگویی به وی، ابراز امیدواری کرد که سفرهای صورت گرفته از سوی دو طرف زمینه‌ساز وحدت، همگرایی و انسجام دنیای اسلام باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تردید ندارم که انشاالله با این همکاری، همت، وحدت و یکپارچگی و با یک برنامه‌ریزی دقیق خواهیم توانست پرچم حرم مطهر حضرت امیرالمومنین(ع) را به عنوان پیشوای بزرگ جهان اسلام، در دنیا به اهتزاز درآوریم.

وی افزود: با فراهم کردن این زمینه، گام بعدی توفیق تشرف به محضر حضرت ولی عصر(عج) و ایجاد حکومت جهانی ایشان خواهد بود که انشاالله با عنایت الهی محقق خواهد شد.

واعظ طبسی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت تدابیر حکیمانه امامت جامعه اسلامی از اقتدار و تأثیرگذاری عمیقی در دنیای اسلام برخوردار است، گفت: امیدواریم اکنون که به فضل الهی و در سایه استقامت مردم مسلمان عراق، نیروهای آمریکایی مجبور به ترک این کشور شده‌اند، با تدبیر دولت عراق و وحدت و همدلی همه گروه‌ها، شاهد پیشرفت و شکوفایی استعدادهای جوانان این کشور در زمینه‌های مختلف باشیم.

واعظ طبسی با اعلام آمادگی آستان قدس رضوی برای همکاری‌های متقابل در زمینه‌های مختلف فرهنگی، علمی، آموزشی، پژوهشی و خدمات به زائران، گفت: مجمع جهانی اهل البیت(ع) نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده و امیدواریم تجربیات آستان قدس رضوی برای جهان اسلام مفید واقع شود.

در این دیدار همچنین تولیت آستان مقدس علوی با ابراز خرسندی از توفیق تشرف به حرم مطهر رضوی گفت: برای عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت رضا(ع) و توسعه ارتباطات و همکاری‌ها آمده‌ایم و امیدواریم بتوانیم از توانمندی‌های آستان قدس رضوی در بخش‌های مختلف بهره‌مند شویم.

شیخ ضیا محمد عبدالعزیز افزود: در مدت حضور در مشهد، از فعالیت‌های آستان قدس رضوی در زمینه خدمات‌رسانی به زائران، برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر، طرح‌های توسعه اماکن متبرکه رضوی و فعالیت‌های دانشگاه امام رضا(ع) بازدید خواهیم داشت.

در این دیدار از سوی تولیت آستان مقدس علوی پرچم متبرک حرم مطهر حضرت علی(ع) به آیت‌الله واعظ طبسی اهدا شد.

یادآور می‌شود تولیت آستان مقدس علوی و همراهان به دعوت دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) به ایران سفر کرده‌اند تا ضمن زیارت بارگاه منور رضوی با رشته‌های جدید این دانشگاه نظیر «مدیریت اماکن مذهبی» آشنا شده و در این زمینه تعاملاتی داشته باشند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 13