معاون مرکز اسلامی هامبورگ : هر سه روز یک نفر شیعه می‌شود

معاون مرکز اسلامی هامبورگ با اشاره به این که هر سه روز یک نفر به تشیع گرایش پیدا می کند، تاکید کرد: باید با برنامه ریزی مناسب کام تشنگان معارف اهل بیت(ع) در دنیا را سیراب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معصومی، در گردهمایی طلاب و فضلای استان کرمانشاه که در مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، با اشاره به این که دنیا تشنه معارف غنی شیعی است، گفت: امام زمان(عج) جهانی فکر می کند و عمل می نماید، ما هم باید جهانی بیاندیشیم و عمل کنیم؛ زیرا اسلام حرف های زیادی برای همزیستی مسالمت آمیز دارد.

معاون مرکز اسلامی هامبورگ با بیان این‌که یونسکو اعلام کرده که در طول چهار سال گذشته، بیشترین گرایش مردم به سوی اسلام به ویژه تشیع بوده است، به نقل قول کشیش یکی از کلیسا ها اشاره کرد و گفت: این کشیش مسیحی می گوید”مکتب تشیع مبتنی بر عقلانیت و بهترین مکتب و مذهب برای همزیستی است”.

وی با اشاره به این‌که «نظام حساسیت انسان ها تابع نظام امیال آنهاست»، اظهار داشت: غربی ها با استفاده از ابزارهایی مانند رسانه، هنر، دانشگاه و …، افکار، امیال و حتی خیال انسان ها را مدیریت و جهت‌دهی می کنند.

معاون مرکز اسلامی هامبورگ با تاکید بر این که باید با زبان روز با دنیا تعامل داشت، افزود: در غرب با انسان های دارای چند فرهنگ مواجه هستیم و نمی توانیم با برنامه ریزی های خودمان، برای آنها حرف بزنیم، بلکه باید متناسب با نیازهای آنان، برنامه های کاربردی را ارائه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین معصومی با تاکید بر لزوم تعامل چهره به چهره با مردم غرب، تاکید کرد: برای تعامل با مردم کشور های غربی، ابتدا باید موضوع شناسی را در دستور کار قرار داد تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای آنان باشیم.

معاون مرکز اسلامی هامبورگ با اشاره به این که هر سه روز یک نفر به تشیع گرایش پیدا می کند، تاکید کرد: باید با برنامه ریزی مناسب کام تشنگان معارف اهل بیت(ع) در دنیا را سیراب کرد.

وی همچنین با ذکر خاطره ای، گفت: معاون بزرگترین رصد خانه هامبورگ را برای تشکیل جلسه ای در خصوص رصد ماه دعوت کردیم، در این جلسه، روایتی از نهج البلاغه خواندم، بعد از یک هفته تماس گرفت و تقاضای یک نسخه نهج البلاغه را کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معصومی با اشاره به این که دنیا نیازمند حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه است، گفت:  باید حوزه علمیه قم را به دنیا معرفی و حوزویان را نیز با فضای بین المللی آشنا ساخت.

معاون مرکز اسلامی هامبورگ با بیان این که بنیان های فکری شیعه از قم به دنیا ارائه می شود، ابراز داشت: باید با تربیت مبلغان توانمند و اعزام آنها به خارج از کشور، جهانیان را با حقیقت معارف ناب شیعی آشنا کرد.

وی در پایان با تاکید بر این که باید فرهنگ، اقتصاد و سیاست را با اسلام پیوند زد، تصریح کرد: در این مسیر می بایست با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری، نقشه راه جامعی تدوین شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 10