۳ عامل موفقیت طلاب از زبان آیت الله مظاهری

رییس حوزه علمیه اصفهان : شناخت صحیح وظیفه و عمل به رسالت بزرگ طلبگی، باید برنامه اصلی و اساسی طلاب علوم دینی باشد.

 حضرت آیت‌الله مظاهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در آیین افتتاح مدرسه علمیه امام حسن عسگری(ع) اصفهان، با تجلیل از آیت‌الله ناصری به سبب اهتمام در تأسیس این مدرسه علمیه، خطاب به طلاب علوم دینی گفت: شناخت صحیح وظیفه و عمل به رسالت بزرگ طلبگی، باید برنامه اصلی و اساسی طلاب علوم دینی باشد.

وی با بیان این که رسیدن به مقامات والای معنوی و علمی، به شرط رعایت اصول  و مبانی آن، دور از دسترس نیست، افزود: تلاش مداوم علمی، رعایت تقوا و توسّل به اهل‌بیت(ع) سه عامل موفقیت و پیروزی طلاب در بعد علمی و معنوی به شمار می‌رود؛ علمای و بزرگانی همانند مراجع تقلید با استعانت از همین سه عامل مهم به موفقیت نائل شده‌اند.

رییس حوزه علمیه استان اصفهان تصریح کرد: اگر طلاب علاوه بر کوشش فراوان علمی و مراعات تقوا، با متابعت از اهل‌بیت(ع) رضایت ایشان و به ویژه رضایت حضرت ولی‌عصر(ع) را جلب کنند، الطاف خاص اهل‌بیت(ع) شامل حال آنان شده و امام زمان(ع) دست آنان را گرفته و به مقاصد اعلی می‌رساند.

حضرت آیت‌الله مظاهری با تأکید بر اینکه خداوند متعال همواره ناظر بر اعمال انسان است، اظهار داشت: با توجه به آیات قرآن کریم، اهل‌بیت(ع) نیز به اعمال آدمیان نظارت دارند و از اینرو طلاب علوم دینی باید همواره خود را در محضر حضرت ولی‌عصر(ع) احساس کرده و با انجام دقیق واجبات، از مطلق گناهان، مکروهات و شبهات اجتناب ورزند تا از عنایت خاص آن حضرت محروم نگردند.

قابل ذکر است، همزمان با این مراسم که با حضور آیت‌الله حاج شیخ محمد ناصری از علماء حوزه علمیّه اصفهان و آیت‌الله طباطبایی‌نژاد مدیر حوزه علمیه اصفهان و جمعی از اساتید حوزه و  روحانیان برگزار شد، طلاب مدرسه علمیه امام حسن عسگری(ع) سال تحصیلی خود را آغاز کردند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 9