امام جمعه چناران:اوباما با سخنانش بی‌صداقتی خود را به مردم ایران نشان داد

امام جمعه چناران گفت: از نگاه ملت ایران سخنان اوباما در سازمان ملل و با نتانیاهو کاملاً مزورانه بود و بی صداقتی اوباما را اثبات می‌کند.

خبرگزاری فارس: اوباما با سخنانش بی‌صداقتی خود را به مردم ایران نشان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت‌الاسلام مظفر تاجی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه چناران با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی گفت: جایگاه و نقش نیروی انتظامی در پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی، در کنار دیگر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: در این میان بزرگترین وظیفه این نیرو بر اساس سخنان مقام معظم رهبری پاسداری از ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: تحقق این وظیفه بزرگ در سایه راهکارهایی به دست می‌آید که مهم‌ترین آنان عبارتند از اتکال به خدای متعال در کلیه امور، اعتقاد راسخ به ولایت فقیه، ملاک عمل قرار دادن قانون، مقررات و شرع در انجام وظایف و رعایت کردن شئونات اسلامی.

تاجی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه گفت: هر چند تحولات ازدواج در جوانان امری ضروری و اجتناب ناپذیر است اما آنچه ازدواج در روزگار ما را از گذشته متفاوت ساخته، گستردگی دامنه تحولات در ازدواج است که در اثر دگرگونی در بنیان‌ها و ساختارهای اجتماعی امروز اتفاق افتاده است.

امام جمعه چناران افزود: تردیدی وجود ندارد که ساختارهای اجتماعی جدید شرایط و ضرورت‌های جدید را برای ازدواج رقم زده و موجب بروز تمایز آشکاری میان شیوه‌ها و ساختارها ازدواج در جامعه سنتی و جدید شده و مهم‌ترین پیامد تحولات یاد شده تاخیر در سن ازدواج جوانان و همچنین وقوع ازدواج‌های ناموفق هست که نهایتا به طلاق و جدایی می‌انجامد.

وی ادامه داد: به دنبال تعویق در ازدواج یکی از نیازهای فطری نسل بی‌پاسخ می‌ماند و تبعات ناخوشایند فردی و اجتماعی بسیاری به دنبال می آورد، پیدایش یاس و ناامیدی، افسردگی بروز خلا عاطفی و اشراف تنهایی و همچنین گسترش فساد و فحشا از جمله تبعات نامطلوب تعویق در ازدواج است که در حال حاضر به یک هشدار اجتماعی تبدیل شده است.

خطیب جمعه چناران با اشاره به موضع دوگانه رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی سازمان ملل و دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: از نگاه ملت ایران سخنان اوباما در سازمان ملل و با نتانیاهو کاملا مزورانه بود و بی صداقتی اوباما را اثبات می‌کند و اوباما با این اشتباه راهبردی لطمه سنگینی به فرصتی زد که برای وی و دولتمردان آمریکا تاریخی تلقی می‌شد.

وی افزود: سخنان جدید اوباما درباره ایران او را نزد مردم ایران بی‌صداقت نشان داد و منفورترین افراد نزد ایرانیان بی صداقتها هستند و نکته‌ای دیگر اینکه مقام معظم رهبری فرموده بودند که من به مذاکرات خوشبین نیستم و این نمونه بارز آن است.

امام جمعه چناران بیان داشت: اگر اوباما مایل است روزنه کوچکی ایجاد شده مسدود نشود باید اوهام و خیالاتی که در ذهنش پرورده شده و یا به وی القاء کرده‌اند که تحریم ایران را به نرمش وا داشته، فاصله بگیرد و با بررسی واقعیت‌ها این اشتباه بزرگ را پیش از دیر شدن تصحیح و جبران کند.

تاجی افزود: اوباما که بر عمل ایران تاکید می کند بداند که در نزد ایرانیان صداقت به هر اقدام و عملی مقدم است.

امام جمعه چناران در ادامه بحث احسان و نیکوکاری به خانواده گفت: از نظر آموزه های دینی احسان و نیکی به خانواده یک امر مقدس است که خیر آن قبل از اینکه به اعضای خانواده برسد به خود خدمت کننده می رسد و باعث می شود یک فضای با صفا و آرامشی در خانواده حاکم شود و هرگونه مشکلات روحی و روانی را از میان  بر می‌دارد و اجازه می دهد که زندگی در آرامش ادامه یابد و باعث خوشبختی اعضای خانواده می‌شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 7