آیت الله سبحانی: جبهه کفر کارگردان اصلی جریان های تکفیری است

1_L_134212

حضرت آیت الله سبحانی، از جبهه کفر و نظام سلطه به عنوان کارگردان و پشت صحنه جریان های تکفیری یاد و تاکید کرد: حکام کشورهای اسلامی باید برای مقابله با جریان های تکفیری به صحنه بیایند.

حضرت آیت الله جعفر سبحانی عصر امروز  در مراسم آغاز به کار دبیرخانه کنگره بین المللی «خطر جریان‌های تکفیری برای اسلام، مسلمین و جهان بشریت و راه‌های برون رفت از آن» که در مدرسه امام سجاد(ع) قم در حال برگزاری است، یکی از عوامل پیدایش جریان های تکفیری را عدم اطلاع کافی مذاهب مختلف اسلامی از یکدیگر دانست.

وی بیان کرد: درسال ۱۳۵۸ که مشغول نوشتن قانون اساسی بودیم یکی از دوستان و برادران سنی مذهب ما گفت شما شیعیان معتقد به بداع هستید، گفتم بله اما معنای بداع این است که با اعمال صالح می شود سرنوشت را تغییر داد و قرآن نیز به همین مساله اشاره دارد و بعد از استدلال او نیز این مساله را تصدیق کرد.

این مرجع تقلید یادآورشد: مساله جریان تکفیری گاه و بیگاه در زمان های سابق نیز پیش می آمد، در قرن چهارم نیز این مساله بین اشاعره و حنابله پیش آمد.

حضرت آیت الله سبحانی افزود: الان این جریان، یک جریان خارجی است، دولت های کافر کارگردان این جریان هستند، آنها گروه نادان و نا آشنا به کتاب و سنت را مامور کرده اند که دیگران را تکفیر کنند و بکشند.

وی بیان کرد: رژیم غاصب اسرائیل در کمال سلامت به کار خود ادامه می دهد، این جریان به ضرر مسلمانان و به نفع دشمنان واقعی است که آرام در گوشه ای نشسته و درگیری مسلمانان را به نظاره نشسته اند.

این مرجع تقلید بیان کرد: امیدواریم علمای اسلامی از مذاهب مختلف در کنگره بین المللی خطر جریان وهابیت که سال آینده در قم برگزار خواهد شرکت و برای مقابله با این جریان ها چاره اندیشی کنند.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که علما باید دولت های اسلامی را مامور کنند تا جریان های تکفیری دست از این اعمال زشت دست بردارند، گفت: کشورهایی که به نام اسلام حکومت می کنند در این راستا وظیفه دارند و باید به سهم خود قدمی بردارند.

حضرت آیت الله سبحانی تصریح کرد: رسانه ها و اندیشمندان مردم را به مهربانی، دوستی و برادری دعوت کنند نه این که برادر برادر را بکشد و مرتکب جنایت شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 9