نماینده دائم ایران در یونسکو: حوزویان از ظرفیت‌های فرهنگی یونسکو استفاده کنند

دیدار سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان جهانی یونسکو با مدیر حوزه های علمیه کشور

 سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان یونسکو گفت: برای انتقال پیام انقلاب اسلامی به تمام نقاط جهان، باید حوزویان در کنار دانشگاهیان از ظرفیت‌های فرهنگی یونسکو به خوبی استفاده کنند.

 محمدرضا مجیدی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان یونسکو، در دیدار با آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه خواستار استفاده مناسب از ظرفیت‌های فرهنگی یونسکو از سوی حوزویان شد.

وی در این دیدار که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود در سازمان یونسکو پرداخت و با بیان اینکه این سازمان تنها نهاد تخصصی ملل متحد در حوزه آموزش، فرهنگ، ارتباطات و علوم اجتماعی است، گفت: سازمان یونسکو یک تریبون ارزشی در سایه بین‌الملل است.
 وی با اشاره به رصدخانه فرهنگی سازمان یونسکو، بر استفاده صحیح از این ظرفیت تأکید کرد و افزود: زمانی هشدار دادم که امواج اسلام‌هراسی به سمت ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی در پیش است و بارها و بارها گفتم که ظرفیت ما برای حضور در این تریبون بین‌المللی تنها در دانشگاه نیست.
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران خواستار استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی یونسکو از سوی حوزویان شد و تصریح کرد: اگر قرار باشد انقلاب اسلامی که انقلابی فرهنگی است را به تمام نقاط جهان منتشر کنیم، باید حوزویان در کنار دانشگاهیان از ظرفیت‌های فرهنگی یونسکو به خوبی استفاده کنند.
 وی حق ملت‌ها در دسترسی به علوم و فنون جدید را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه یکی از حق‌های اعضای سازمان یونسکو رسیدن به تکنولوژی‌های روز دنیا است، خواستار حضور میدانی و آسیب‌شناسانه حوزویان برای ظرفیت‌سازی در این عرصه شد تا بتوان پیام حوزه را به خوبی به این سازمان منتقل کرد.
 مجیدی موج شیعه‌هراسی در جهان را فرصت مناسب و استثنایی برای معرفی مذهب شیعه دانست و تصریح کرد: از مدیریت حوزه‌های علمیه می‌خواهیم که در این عرصه ورود پیدا کنند، اگرچه ما وظیفه خود را به درستی در این زمینه انجام خواهیم داد، اما حضور شما در این ظرفیت‌سازی بسیار مؤثر است.
 وی با اشاره به پیام رییس جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل مبنی بر جهان علیه خشونت و افراطی‌گری، گفت: اگرچه تکفیری‌ها و افراطی‌ها وجود دارند، اما لازم نیست به صورت مستقیم وارد این عرصه شویم و حوزه می‌تواند در بحث گفتمان وارد شده و به دولت بدون هیچ جناحی‌گری یاری رساند.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 5 =