آیت‌الله علم‌الهدی : دیپلماسی مثبت با ذبح آرمان‌ها بدست نمی‌آید

امام جمعه مشهد گفت: دیپلماسی مثبت در نتیجه قربانی‌کردن آرمان‌ها به دست نمی‌آید.

خبرگزاری فارس: دیپلماسی مثبت با ذبح آرمان‌ها بدست نمی‌آید

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: مطالبی که مقام معظم رهبری فرمودند و از دولت حمایت کردند همان حرف‌های ماست زیرا این دولت با رای مردم روی کار آمده و رهبرانقلاب، حکم دولت و رئیس جمهور را تنفیذ کردند و از همان اول سیاست دولت جدید بهره‌برداری از ظرفیت دیپلماسی بود که در زمان کاندیداتوری نیز مطرح شده بود و با این کیفیت سرکار آمد و مردم رای دادند.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ افزود: درباره مسائل اخیر نیویورک مسائل و گفت‌وگوها رصد می‌شود ولی دیپلماسی مثبت در نتیجه قربانی شدن آرمان‌ها به وجود نمی‌آید؛ یعنی به خاطر دیپلماسی نباید از آرمان‌ها دست بکشیم.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ درباره ارزیابی خود از گفت‌وگوهای دیپلماتیک گفت: وزیر خارجه کشورمان درباره مذاکرات ۵+۱ و مذاکرات نیویورک هنوز گزارشی ارائه نداده و ماحصل آن هنوز مشخص نشده که در مقابل آن رئیس جمهور آمریکا به این شکل برخورد کرده و جان کری نیز گفته لغو تحریم‌های ایران را بررسی نمی‌کند؛ دقیقاً معلوم نیست این نتیجه‌ای که حاصل شده نتیجه روند مذاکره بوده یا خصلت و سلیقه باطنی آمریکایی‌ها که آنها را به این سمت سوق داده است.

عضو مجلس خبرگان درباره انتخاب استاندار خراسان رضوی نیز گفت: درباره استانداری خراسان رضوی از طرف استانداری با وی صحبتی نشده و او نیز شخصی را پیشنهاد نکرده است.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ افزود: استاندار نماینده دولت است اما باید توجه داشته باشیم که مشهد، پیشانی کشور است و با انتخاب درست استانداری که این شهر را بشناسد و بر آن اشراف داشته باشد؛ مانع از تنش در کشور شویم.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه انتخابی که صورت می‌گیرد باید جریان موثری در مشهد باشد بیان داشت: اگر این انتخاب مقبولیت نداشته باشد و شخص مورد نظر جریان‌های بانفوذ مشهد را نشناسد باعث ایجاد تنش در این شهر و سپس سرایت آن به تمام کشور می‌شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 8