جلسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با حضور اکثریت اعضای این مجمع / مسئولان به ظرفیت‌های درونی نظام متکی باشند

دهمین جلسه از دوره ششم مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، با حضور اکثریت اعضای این مجمع، در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد.

 درابتدای این جلسه حجت الاسلام اکرامی نژاد نماینده طلاب و فضلای سبزوار در سخنانی،‌ با اشاره به این‌که برخی جلسات مجمع را کارآمد نمی‌دانند، گفت: در گذشته به خاطر نبود چنین تشکیلاتی طلاب با مشکلات عدیده‌ای رو به رو می‌شدند اما امروز با وجود مجمع، طلاب دچار مشکلات گذشته نمی‌شوند.

وی بر ضرورت کارآمدی حوزه در زمینه تبلیغ دین تأکید کرد و افزود: امروز حوزه علمیه نیازمند تأسیس یک شبکه جامع است تا از این طریق بتواند به تبلیغ بهتر دین در اقصی نقاط جهان بپردازد.
حجت الاسلام اکرامی نژاد، نماینده طلاب و فضلای سبزوار در نطق پیش از دستور خود بر کارآمدسازی اهداف و اقدامات مجمع نمایندگان طلاب و فضلا تاکید کرد و ابراز داشت: باید با استفاده از ظرفیت فضای تبلیغ مجازی و رسانه ای، اهداف دین و مکتب را به بهترین شکل تبیین کنیم.

وی، راه اندازی شبکه ماهواره ای جامع حوزه را ضروری عنوان کرد و گفت: این شبکه می تواند به مبارزه با شبهات و دروغ پردازی های رسانه های بیگانه بپردازد.

نماینده طلاب و فضلای سبزوار در پایان خواستار دعوت از مسئولان اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور در راستای آسیب شناسی مشکلات جامعه و بررسی راه‌کارهای مقابله با آن ها، در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه شد.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام اردشیری، نماینده طلاب و فضلای بروجن و لردگان، در سخنانی با اشاره به این که دوره ششم مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه در حالی به پایان خود نزدیک می شود که نقش ویژه ای را در رشد و توسعه مکتب شیعه و حوزویان داشته است، تصریح کرد: برگزاری جلسات مجمع، موجب تقویت آموزه های اخلاقی، سیاسی و اجتماعی طلاب و روحانیون شده است.

وی با اشاره به وجود نقاط ضعف و قوت در هر مجموعه ای، تصریح کرد: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه با حداقل امکانات، عالی ترین امور را انجام داده است.

وی ادامه داد: جلسات ماهانه و مکرر نمایندگان با طلاب استان‌ها و شهرستان‌های خود در جهت حل مشکلات طلاب، بسیار راهگشا و مفید بوده است و مصوبات مجمع در جهت حل مشکلات طلاب است.
نماینده طلاب و فضلای بروجن و لردگان دوری از هیجانات و مسائل سیاسی را از نقاط مثبت مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ذکر کرد.
حجت‌الاسلام اردشیری با بیان این که مجمع طلاب می تواند در کلیه امور حوزه مصوبه داشته باشد، افزود: مجمع نمایندگان طلاب می‌تواند نواقص و مشکلات حوزه را از طریق هیأت رییسه به مراجع ذی صلاح ارائه کند.

حجت الاسلام فقیه، نماینده طلاب و فضلای ماکو به عنوان یکی دیگر از ناطقین پیش از دستور این جلسه، در سخنانی با بیان این که مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه یکی از ارکان مهم حوزه است، گفت: این مجمع با دستور امام خمینی(ره) و توسط جامعه مدرسین، با هدف رسیدگی به مشکلات طلاب حوزه‌های علمیه، تشکیل شد.

وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) همیشه به فکر طلاب بودند، ابراز کرد: امام در اواخر عمر با برکت خود با تأسیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه نشان دادند که همیشه به فکر طلاب هستند.

وی با تاکید بر این که مجمع همواره در مسیر رهنمودهای امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید، گام نهاده است، ابراز داشت: اعضای مجمع بدون انگیزه مادی، مخلصانه برای برطرف کردن مشکلات طلاب، تلاش می کنند.

وی با انتقاد از کسانی که عنوان می‌کنند مجمع نمایندگان طلاب کاری انجام نمی‌دهد، گفت: متأسفانه مزیت‌های مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه کمتر بیان می‌شود تا همه با اقدامات آن بیشتر آشنا شوند.

حجت‌الاسلام فقیهی در پایان بر ضرورت تبیین اقدامات و مزیت‌های مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تأکید کرد و گفت: یکی از مزایای این مجمع این است که نمایندگان بدون هیچ چشم داشتی مشغول خدمت به طلاب هستند.

حجت الاسلام احتشام عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیز در این مراسم از عملکرد خبرگزاری رسا در پوشش و انعکاس خوب اخبار این مرکز حوزوی تقدیر کرد.

پس از سخنان نمایندگان طلاب و فضلای حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ناصر سقای بی ریا، رئیس مجمع نمایندگان نیز در سخنانی بر تقویت تقوای اجتماعی و دینی طلاب و فضلا تاکید کرد و اظهار داشت:  با حرکت در مسیر تقوای الهی، می توان به نتایج مطلوب و مشخصی در زندگی فردی و اجتماعی رسید.

 رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت های درونی نظام جمهوری اسلامی، گفت: مسئولان باید با توکل بر خدا و تلاش مثال زدنی، به پیگیری امور بپردازند تا مشکلات کشور حل شود.
 حجت الاسلام والمسلمین ناصر سقای بی‌ریا، تشکیل حکومت اسلامی در دنیای سراسر فساد امروز را به عنوان نعمت عظیمی برشمرد و گفت: شکل گیری نظام اسلامی در دنیای امروز که مملو از معصیت، فساد و ظلم وستم است، شبیه به معجزه می باشد.

وی با تاکید بر این که بر طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید، مهم ترین هدف و اقدام ما باید تقویت تهذیب و معنویت طلاب باشد، تصریح کرد: نمایندگان مجمع باید در جلسات مختلف با طلاب و فضلای حوزه انتخابیه خود، بر تحکیم و تقویت تهذیب و اخلاق تاکید ویژه ای داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر این که تا عیب خود را برطرف نکنیم، نمی توانیم بر دیگران تاثیرگذار باشیم، ابراز داشت: تهذیب و اخلاق طلاب و فضلای حوزه باید مورد توجه جدی باشد، چرا که آنان الگوی هستند.

وی در پایان با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت های درونی نظام جمهوری اسلامی، افزود: مسئولان باید با توکل بر خدا و تلاش مثال زدنی، به پیگیری امور بپردازند تا مشکلات کشور حل شود.

در جلسه مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه ، بر ضرورت تاسیس یک شبکه جامع برای تبلیغ بهتر روحانیان تاکید و از عملکرد خبرگزاری رسا در پوشش اخبار این مجمع قدردانی شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 1 =