حجت‌الاسلام ماندگاری: اوج پیشرفت غربی‌ها در ازدواج رسیدن به حیوانات است

حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری
عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این‌که اوج پیشرفت غربی‌ها در ازدواج رسیدن به حیوانات است، گفت: ازدواج در اسلام تنها پیوند یک مذکر و مؤنث نیست چرا که اگر این بود حیوانات از ما جلوتر بودند، بلکه ازدواج بین دو انسان است که سبب تکامل افراد می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری، عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا، شب گذشته در سومین جلسه از دوره آموزشی سوژه یابی سخن محرم و صفر که در مرکز تخصصی طلاب قم برگزار شد، با اشاره به این‌که دین اسلام هماهنگ با عقل و فطرت آدمی است، گفت: دلیل جاودانگی دین اسلام و پذیرش آن از سوی مردم نیز فطری و عقلانی بودن این دین است.

وی ادامه داد: تکالیف دین اسلام بر اساس توان مادی و جسمی افراد است، همه تکالیف اسلام بر اساس توان جسمی، عقلی، مالی و استطاعت است، در بسیاری از موارد دین اسلام توان‌ها را نیز ملاحظه کرده است و اساس این سؤال که به گفته اسلام نمی‌توان عمل کرد چرا که سخت‌ است سخن درستی نیست.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این‌که دین اسلام سخت‌گیر نیست بلکه دقیق است، اظهار داشت: خداوند متعال دین را بر مردم سخت نگرفته بلکه دقیق بیان کرده است، البته عمل به تکلیف طبیعتاً سختی دارد ولی این سختی مالایطاق نیست.

حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان این‌که هدف مبلغان در تبلیغ باید بیان این سخن باشد که «اسلام بهترین مدل زندگی را برای جامعه بشری بیان کرده است»، یادآور شد: هر فردی مدل زندگی اسلامی را انجام ندهد ضرر کرده و به خود ظلم روا داشته است، در آیات قرآن آمده «خدا به احدی ذره‌ای ظلم نکرده است»، خدا از روز اول نقشه، راهنما و الگوی راه را داده و تکالیف را نیز مشخص کرده است.

آرامش، سعادت و عزت بخشی از ملاک‌ها اسلام است

وی تأکید کرد: اسلام بهترین مدل مدیریت، سیاست، اقتصاد، ‌تفریح،‌ ارتباط و همانند آن را به جامعه بشری ارائه می‌دهد،‌ چرا که ملاک بهترین آرامش، سعادت بخشی و عزت آفرینی است که اسلام نیز تمام این موارد را دارد.

عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا درباره آرامش و امنیت بخشی اسلام گفت: وقتی گفته می‌شود آرامش بخشی منظور این است که ما هیچ نگرانی نداشته باشیم، اسلام آرامش بخشی دارد و علت آن این است که آرامش هر چیزی در گرو وصل به اصل است، ما وقتی بر اساس اسلام عمل می‌کنیم «عبدالله» شده و وصل به اصل می‌شویم،‌ هیچ دینی غیر از اسلام ما را به خدا وصل نمی‌کند و اگر ما در اقتصاد،‌ مدیریت، رسانه، تبلیغات با یاد خدا جلو نرویم کارمان گیر می‌کند.

وی ادامه داد: ملاک دوم اسلام سعادت بخشی آن است، سعادت بعد ظاهری و باطنی دارد، برخی سعادت را تک بعدی گرفته و پیش می‌روند از این‌رو به آرامش نمی‌رسد، تا با اسلام نباشیم سعادت جامع نصیب ما نمی‌شود، برای نمونه سعادت ازدواج را هیچ دینی همانند اسلام نمی‌دهد، ازدواج در اسلام تنها پیوند مذکر و مؤنث نیست چرا که اگر این بود حیوانات از ما جلوتر بودند، بلکه ازدواج بین دو انسان است که سبب تکامل افراد می‌شود، غربی‌ها اوج پیشرفتشان در ازدواج این است که به حیوانات رسیده و حتی با آن‌ها ازدواج می‌کنند.

حجت‌الاسلام ماندگاری در ادامه سخنان خود اسلام را ارائه دهنده بهترین مدل تربیتی و زندگی دانست، خاطرنشان کرد: اسلام نمی‌گذارد فرد ابهت خود را بشکند، شاید بتوان گفت یکی از دلایل حرمت قمار کوچک شدن فرد در نزدیک دیگران است.

امروز آمریکا و صهیونیست سپاه ابلیس هستند

وی یادآور شد: اسلام عزت آفرین است، خدا به همه افراد فرموده «بالاترین عزت شما این است که عبد شوید»، تا فرد عبد نشود قیمتی پیدا نمی‌کند، خدا تمام امتیازات را به عبد می‌دهد، برخی از مکاتب ادعا دارند که فرد را بالا می‌برند در حالی که افراد را به منبع ثروت تبدیل می‌کنند، اسلام ما را به «عبدالله» تبدیل می‌کند از این‌رو قدرت، ثروت و عزت فرد خدایی می‌شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: هدف ما در تبلیغ باید این باشد که بگویم با اسلام می‌شود زندگی کرد، می‌توان با اسلام پوشش، خانواده، ازدواج و دیگر مسائل را مدیریت کرد.

عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا با تأکید بر این‌که باید در ماه محرم، کربلا را نمایشگاه ابدی دین و سیره معرفی کرد، گفت: ارزش را باید درست توضیح داد،‌ تابلو این ارزش را باید در زندگی معصومان(ع) به ویژه واقعه کربلا نشان داد، البته نقطه مقابل ارزش‌ در سپاه ابلیس را نیز باید نشان داد، امروز آمریکا و صهیونیست سپاه ابلیس هستند.

وی ادامه داد: امروز امکان دسترسی به تمام منابع تقریباً مهیا است، اگر روحانی تنبلی کرده و تلاش به حق نداشته باشد به خود، لباس مقدس روحانیت و مردمی که پای منبر او می‌نشینند ظلم کرده است، نشان دادن ارزش‌ها بهترین راه تبلیغ است، اگر می‌خواهیم ارزش حیا و عفت در جامعه زیاد شود خودمان با حیا رفتار کرده و افراد باحیا را نشان دهیم.

حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان این‌که در تبلیغ باید چیستی، چرایی و چگونگی ارزش تبیین شود، خاطرنشان کرد: در چیستی ماهیت مفهوم مشخص می‌شود، در چرا ضرورت، فلسفه و در چگونگی نیز راهکارها بیان می‌شود.

برخی‌ها به سبب عدم شناخت کرامت در مرجعیت مقام معظم رهبری گیر می‌‌کنند

وی یادآور شد: شاید بتوان گفت مبلغان در ماه محرم بیان کرامت را نخستین سخنرانی خود قرار دهند، در این صورت باید مبلغان آیات کرامت را پیدا کنند، کرامت یعنی گرامی داشت افراد از سوی خدا بر اساس لیاقتشان، بالاترین مقام در دنیا امامت و در هنگام مرگ شهادت است و خداوند متعال هر دوی آن‌ها را به ائمه(ع) به سبب لیاقتشان اعطا کرده است.

عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به این‌که کرامت الهی به سبب سن، رنگ پوست، جنس، ثروت، شهرت و قدرت نیست، اظهار داشت: کرامت به لیاقت است و خدا چون لیاقت را می‌داند کرامت را می‌دهد، تکریم الهی است که می‌ماند نه تکریم مردم، برخی‌ها به سبب این‌که کرامت را در سن می‌دانستند در امامت امام جواد(ع) شک کردند، امروز نیز برخی از افراد به سبب نشناختن کرامت در مرجعیت و رهبری مقام معظم رهبری گیر می‌کنند.

وی در پایان گفت: عامل دوم و سوم کرامت حفظ حریم الهی، مجاهدت و استقامت است، اگر فرد اهل رعایت باشد لیاقت پیدا می‌کند، هر کس رعایت قوانین الهی را داشته باشد لیاقت تکریم پیدا می‌کند و چون شهدا لیاقت داشتند شهید شدند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 3