دشمن امتیاز اولاد صالح را از خانواده‌ها گرفته است!

حجت الاسلام مهدی ماندگاری مسئول موسسه روایتگری سیره شهدا ، عضو اتاق فکر و تبلیغ

حجت الاسلام مهدی ماندگاری مسئول موسسه روایتگری سیره شهدا ، عضو اتاق فکر و تبلیغ

رییس هیئت امناء موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا با بیان اینکه یکی از بالاترین آمارهای طلاق مربوط به افراد مشهور و بازیگران سریال ها و فیلم ها است، گفت: ثروت و شهرت، برکت و خوشبختی نمی‌آورد. حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری،  در مراسم جشن “هلهله فرشته ها” در قم با اشاره به این که بر طبق روایات و آیات، ازدواج ها به دو گروه با برکت و بی برکت تقسیم بندی می‌شوند، اظهار داشت: طبق تحقیقات صورت گرفته، یکی از بیشترین آمارهای طلاق مربوط به زوج هایی است که در بهترین تالارهای چند صد میلیونی در تهران مراسم عروسی گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از بیشترین آمارهای طلاق را در بازیگران سریال ها و فیلم ها شاهد هستیم، تصریح کرد: ثروت و شهرت، برکت و خوشبختی نمی آورد.

این کارشناس مذهبی خانواده با اشاره به اینکه برخی افراد در امر ازدواج، فقط به دنبال مادیات و ظاهر طرف مقابل هستند، ابراز داشت: متاسفانه برخی نیز فقط به دنبال ازدواج با فرزندان مسئولان بلندپایه و سرمایه‌داران هستند و راه صحیح تشکیل خانواده را نمی دانند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که نخستین شاخصه ازدواج با برکت، داشتن نسل پاک و اولاد صالح است، تصریح کرد: دشمن امروز تونسته است با ترویج شعارهای غلط، امتیاز داشتن اولاد صالح را از خانواده ها بگیرد و از این طریق نسل خاله، عمو، عمه و دایی در حال منقرض شدن است.

وی با اشاره به اینکه با افزایش نسل با برکت، رحمت بر انسان هم چندین برابر زیاد می‌شود، خاطرنشان کرد: تربیت اولاد و نسل پاک بسیار مهم است و به عنوان مثال، برخی خانواده های شهدا یک فرزند داشتند و آن‌ها را در راه خدا اهدا کردند.

این کارشناس مذهبی خانواده، دومین شاخصه ازدواج با برکت را مال و روزی با برکت دانسته و تصریح کرد: بر طبق آیات قرآن کریم، پس از ازدواج روزی و برکت زندگی انسان افزایش پیدا می کند.

رییس هیئت امناء موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: انسان با پرداخت خمس و زکات که در واقع حق خداوند است و کمک به محرومان و هزینه برای خانواده، مال خود را با برکت می کند.

وی با بیان اینکه سومین شاخصه ازدواج با برکت، دارایی‌های معنوی با برکت نظیر آّبرو، اعتبار و بیان خوب است، ابراز داشت: ریشه برکت، اطاعت خدا و ریشه بی برکتی معصیت خدا است.

این کارشناس مذهبی خانواده خاطرنشان کرد: اگر در مجلس عروسی، پوشش عروس و داماد نامناسب باشد و موجب معصیت شود، نباید توقع برکت در زندگی آنها را داشته باشیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 16