آیت‌الله علم‌الهدی در گفت‌وگو با فارس: تحجر در کمین شیعه است

خبرگزاری فارس: تحجر در کمین شیعه است

امام جمعه مشهد گفت: خطری که شیعه را تهدید می‌کند، تحجر است که حتی می‌‌‌‌تواند عامل سقوط باشد و اگر بخواهیم شیعه را به دنیا معرفی کنیم، باید ابتکار و نوآوری داشته باشیم.

آیت‌الله‌ سیداحمد علم‌الهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: امروزه شیعه ۳۰۰ میلیونی، جشن میلاد امام رضا(ع) را با حضور خدام امام هشتم برگزار می‌کند که این در نهایت یک کمربند انسجام‌سازی برای شیعه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه حضور خدام در جشن ولایت در کنار شیعیان در نقاط مختلف جهان با ارزش است، افزود: این یک جریان ارتباطی بین شیعیان دنیا است و زمینه‌ای که امروز برای توسعه شیعه به وجود آمده را باید با ابتکار و نوآوری گسترش دهیم و توسعه ولایت را پیگیری کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: در دیداری که با رهبر شیعیان نیجر داشتم گفت در کشور نیجر که کمونیستی است بعد از انقلاب اسلامی و آشنایی با اسلام و شیعه هم اکنون پنج میلیون شیعه در این کشور حضور دارند که سال گذشته در مراسم عاشورا یک میلیون و دویست هزار نفر حضور داشتند؛ امروز از کشور نیجر تعداد زیادی در حوزه‌های علمیه قم مشغول فراگیری علوم دینی هستند که این از برکات و تبلیغات انقلاب اسلامی ایران است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خطری که شیعه را تهدید می‌کند تحجر است که حتی می‌‎تواند عامل سقوط باشد و اگر بخواهیم شیعه را مانند یک‌هزار سال پیش تبلیغ کنیم متحجر هستیم، باید ابتکار و نوآوری داشته باشیم تا بتوانیم مسئله ولایت را توسعه دهیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 9 =