آیت‌الله العظمی نوری همدانی: ادبیات رایج امام را تغییر ندهیم

  حضرت آیت الله نوری همدانی بابیان این که برخی‌ها به دنبال تغییر ادبیات رایج امام هستند گفتند: امام رضوان‌الله‌علیه، ادبیاتی داشتند که خیلی موثر در کار بوده است، ،برخی‌ها می‌خواهند این ادبیات را دوباره عوض کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معظم‌له امروز در دیدار معاون فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشت: هنر در اسلام جایگاه بسیار بلندی دارد، به طوری که اساساً قرآن ، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از لحاظ هنری، در سطح بسیار بالایی قرار دارند.

ایشان با بیان این که هنر وسیله خوبی برای بیان حقایق است، افزودند: برای بیان حقایق از ابزار هنر استفاده کنیم، چرا که تاثیر هنر بسیار لازم و مهم است .

این مرجع تقلید با اشاره به کتاب شریف الغدیر بیان داشتند:کتاب الغدیر علامه امینی در ابتدا با نام شعرای الغدیر بوده ولی کم کم به الغدیر معروف شده است .

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که مرحوم میرزای شیرازی دست شاعری که غدیریه گفته بود را بوسید، اظهارداشتند: خیلی‌ها فکر می‌کنند که حوزویان فقط در فقه و اصول تخصص دارند و ذوق شعری و هنری ندارند

* حوزه، تاثیر شعر و آثار ذوقی را به جامعه نشان دهد

 ایشان تاکید کردند: حوزه علمیه باید تاثیرشعر و آثارهنری وذوقی را به مردم و جامعه نشان دهد؛ چرا که خیلی اثرگذار است.

ایشان در ادامه با بیان این که برخی‌ها ادبیات رایج امام راحل را می‌خواهند تغییر دهند، افزودند: امام رضوان‌الله‌علیه، ادبیاتی داشتند و همان ادبیات در کار خیلی موثر بود، قبل از امام(ره)، واژه مستکبران را به جای ابرقدرت استفاده می‌کردند،برخی ها می‌خواهند این ادبیات را دوباره عوض کنند.

این مرجع تقلید بیان داشتند: امام راحل واژه های مستکبران، اسلام آمریکایی و مستضعفان را در ادبیات خود به کار می‌بردند که باید ادبیات امام(ره) در همایش‌ها بیان شود زیرا اثرگذار است.

این مرجع تقلید گفتند: اسلام آمریکایی، اسلامی است که عربستان وآمریکا می‌پسندند؛ ما باید سعی کنیم ادبیات انقلابی که همان اسلام ناب محمدی(ص) است را حفظ کنیم .

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این که با حفظ مرزبندی هنری جلوی سوء استفاده های دیگران راباید گرفت اظهارداشتند: گاهی مرز در هنر قاطی می‌شود؛ باید مرز‌ها را از افتادن به حرام حفظ کرد.

ایشان افزودند: مرز کلمات و آهنگ هایی که با برخی سرود‌ها بیان می‌شود، هریک درجای خودش موثر بوده به طوری که اگر یک آهنگی در سرودی، مورد استفاده قرار گرفته در یک شعری دیگر استفاده شود حرام است.

 ایشان ادامه دادن : حسان بن ثابت از آنجایی که جز یاران معاویه شد، نباید با دعبل و فرزدق یکجا بیان شوند، چرا که یکی عاقبت به خیر نشد .






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 5