آیت‌الله مصباح‌یزدی؛ حماسه امام خمینی‌(ره) آشنایی مردم با مفهوم واقعی دین بود

  روزی که امام خمینی (ره) قیام کردند؛ فساد در ارکان مختلف اجتماعی، اخلاقی، فردی، فرهنگی، سیاسی و … جامعه موج می زد و ایشان با قیام خود مردم را با مفهوم واقعی دینی خود و هدف از خلقت را آشنا کردند و چنین حماسه ای را در عصر حاضر ساختند.به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله مصباح یزدی،  در مراسم اختتامیه طرح بصیرت سیاسی طلاب که  در مجتمع فرهنگی ولایت قم  برگزارشد اظهار داشت: انسان در آفرینش خود، دارای یک ویژگی ها و شرایطی است که او را وادار به انجام برخی فعالیت‌ها و رویکردها و حتی ذهنیت های درونی و اجتماعی می کند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: میل برتری جویی به نوعی میل کمال جویی و پیشرفت در انسانها عمدتا متعلق به امور مادی و دنیوی است؛ یعنی این که عموم چیزهایی که انسانها به دنبال برتری آنها هستند در حوزه مادیات خلاصه می شود.

آیت الله مصباح یزدی عنوان کرد: خصلت همه مباحث مادی در دنیا مشترک است و محدودیت زمانی و مکانی و نظری آن ها است، به این ترتیب که هیچ چیز مادی وجود ندارد که انسان پس از رسیدن به آن احساس کند به یک موقعیت غیرقابل پیشرفت رسیده است و احساس نامحدود بودن کند؛ زیرا میل انسان همیشه رو به فزونی است و هیچ عنصر مادی معنی کمال واقعی را برای او ندارد.

ایشان  گفت: متاسفانه اکثر انسان ها از این حقیقت غافلند آن چه آنها را بی نیاز می کند، اتصال به قدرت بی نیاز است. به طور قطع باید گفت؛ انسان آن قدری که به دنبال راه های رسیدن به جواب های مادی بوده است با خود تفکر نکرده است که رسیدن به این قدرت لایزال چگونه امکان پذیر است.

آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: ۱۲۴ هزار پیامبر آمدند تا این نکته را به بشر بگویند؛ انسان در این جسم محدود خلاصه نمی شود بلکه باید به نامحدود برسد و عنصر نامحدود نیز رسیدن به بندگی خداست، هیچ عاملی چون اخلاص، اطاعت از خداوند و ولایت نمی تواند ما را در این ارتباط موفق کند.

عضو خبرگان رهبری گفت: خوشبختانه امروز به برکت قیام امام خمینی (ره) میلیون ها نفر بهشتی شدند و این حقیقت را دربهشت مشاهده خواهیم کرد.

ایشان ادامه داد: روزی که امام خمینی (ره) قیام کردند؛ فساد در ارکان مختلف اجتماعی، اخلاقی، فردی، فرهنگی، سیاسی و … جامعه موج می زد و ایشان با قیام خود مردم را با مفهوم واقعی دینی خود و هدف از خلقت را آشنا کردند و چنین حماسه ای را در عصر حاضر ساختند.

آیت الله مصباح یزدی؛ با بیان این که راه امام خمینی باید ادامه پیدا کندتصریح کرد:  امروز طلاب جوان باید  راه امام(ره) را ادامه دهند؛ زیرا امام نیز یک طلبه ساده بود که ابتدا در قم تنها ۲۰ شاگرد داشت، ولی ارتباط با خدا و اخلاص و روحیه بزرگ معنوی و خدایی امام خمینی (ره) چنین تحولی را در جهان ایجاد کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 6