معاون آموزش حوزه های علمیه: دوره تحصیل در حوزه‌های علمیه کوتاه‌تر می شود

  معاون آموزش حوزه‌های علمیه از کوتاه‌تر شدن ادوار تحصیلی طلاب متناسب با سن و مقاطع تحصیلی آنان در آینده خبر داد.به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی در نشستی با حضور مدیر حوزه علمیه گیلان، معاونین و کارکنان این مدیریت در مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت گفت: با توجه به ورود افراد در مقاطع سنی و تحصیلی مختلف به حوزه‌های علمیه، نظام جدیدی پیش‌بینی شده که کلیات آن مورد تصویب شورای عالی حوزه‌های علمیه قرار گرفته و هم‌اکنون سرفصل‌های آن در حال تنظیم و تصویب نهایی است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور یادآور شد: تا زمانی که تغییراتی در کتب حوزوی ایجاد نشود نمی‌توان شاهد کوتاه شدن طول تحصیل در حوزه‌های علمیه بود لذا برنامه این است با یاری و مشورت بزرگان حوزه زمینه‌های لازم برای تغییر در کتب حوزوی متناسب با شرایط زمان و مکان به وجود آید.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با اشاره به ضرورت تقویت مباحث آموزشی در مدارس علمیه استان گیلان، از مدیر حوزه علمیه گیلان، خواست برنامه مناسبی را در خصوص مسائل آموزشی به شورای مدیریت حوزه علمیه استان ارائه نماید تا با حمایت این شورا و قم، وضعیت آموزشی در مدارس استان تقویت شود.

 *نیازمند عزم جهادگونه هستیم

حجت الاسلام والمسلمین لاکانی با ارائه پیشنهادی در رابطه با مسائل آموزشی به ابراز داشت: با توجه به اقتضائات و شرایط کنونی و نیاز جامعه به خروجی های حوزه به نظر می رسد، دوره تحصیلی طلاب علوم دینی می‌بایست کاهش یابد که این مهم جز با اصلاح برخی متون آموزشی حوزه امکان پذیر نیست.

وی با تاکید بر این مطلب امور مربوط به حوزه‌های علمیه باید جهادگونه انجام پذیرد، اضافه کرد: مسائل مربوط به معیشت طلاب، طولانی بودن دوره تحصیلی و در بعضی موارد محتوای غامض و غیر ضروری برخی دروس از مشکلاتی است که پیشرفت و تحول در حوزه جز با رفع آن ها امکان پذیر نیست.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 11