وزیر سابق اطلاعات: اگر تدبیر رهبری در سال ۸۸ نبود اوضاع کشور از مصر هم بدتر می‌‌شد

رهبر
  وزیر سابق اطلاعات با تبیین مفهوم نرمش قهرمانانه گفت: این واژه به مفهوم صلح نیست، چرا که سخن گفتن از موضع قدرت است.به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، شب گذشته در اولین نشست از سلسله نشست های “حضور آفتاب” با موضوع  بررسی نقش محوری ولایت فقیه در مدیریت بحران‌ها و تحولات جهانی، که به همت مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزارشد، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص نرمش قهرمانانه، گفت: این واژه به مفهوم صلح نیست، چرا که سخن گفتن از موضع قدرت است.

وی افزود: نرمش قهرمانانه، نوعی تاکتیک است و به عنوان راهبرد مطرح نیست، در سیاست خارجی نیز اصول ما باید مبتنی بر تامین عزت، حکمت و مصلحت باشد.

وی با اشاره به سخنان اوباما مبنی بر این که به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی نیستیم، اظهار داشت: آنها در سال ۸۸ به دنبال کودتا و براندازی علیه نظام بودند و حرف های امروز آن ها نیز در باطن، مفهوم براندازی را پیگیری می‌کند.

وزیر اطلاعات دولت دهم با اشاره به این که شعار مرگ بر آمریکا از ایران آغاز شد و امروز در منطقه فراگیر شده، تصریح کرد: اصلا این گونه نخواهد شد که ما این شعار را مطرح کنیم و خودمان هم بخواهیم حذف کنیم.

*امنیت کشور بی‌نظیر است

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی بزرگ ترین مشکل دشمن را در اوج قرار داشتن قدرت دستگاه های اطلاعاتی کشور دانست و تصریح کرد: امروز در منطقه دارای امنیت بی نظیری هستیم.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات دهم در نخستین سال دهه پیشرفت و عدالت، ابراز داشت: از آغاز نام‌گذاری این سال، توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان برای مقابله با این شعار، توسط سازمان های اطلاعاتی استکبار کلید خورد.

وزیر سابق اطلاعات تصریح کرد: حوادث انقلاب توسط موسسات پژوهشی غربی و با کمک سازمان های جاسوسی و اطلاعاتی به طور دقیق رصد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی با اشاره به مطرح شدن شعارهای انقلاب ، ابراز داشت: این مسئله برای دشمن گران تمام شد، چرا که مطرح شدن این شعار به معنای همراهی و تبعیت از آرمان های انقلاب بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که مقام معظم رهبری در همه انتخابات ها رای مردم را حق الناس عنوان کرده اند، تصریح کرد: آرای مردم در انتخابات دهم نیز حق الناس بود، در حالی که برخی افراد این جمله رهبری را فقط برای انتخابات یازدهم مطرح می کنند، اما در هر صورت، هیچ تفاوتی میان انتخابات دهم و یازدهم وجود ندارد، چرا که آرای مردم در هر دوره ای حفظ می شود.

وزیر اطلاعات در دولت دهم با تاکید بر این که اگر در فتنه ۸۸ مدیریت ولایت فقیه نبود، وضعیت کشور ما از مصر هم بدتر می شد، تصریح کرد: رهبری به صحنه گردانان فتنه پیام خصوصی دادند و در جلسه ای هشدارهای لازم را مطرح و اتمام حجت کرده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی با اشاره به دست آوردن جزوه ای از دفتر یکی از سران فتنه، اظهار داشت: ادبیات این جزوه از جنس حزب توده بود و باید این پرسش را مطرح کرد که آیا توده‌ای‌ها به دنبال انقلاب و جمهوریت بودند یا فقط هدف آن ها براندازی نظام بود.

وی با اشاره به تاکیدات امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ سیرت و صورت انقلاب، اظهار داشت: از منظر مقام معظم رهبری نباید در دام دشمن قرار بگیریم .

وزیر اطلاعات دولت دهم با بیان اینکه در مواجه با دشمنان نباید عبرت‌های تاریخی را فراموش کنیم، تصریح کرد: هدف از دیپلماسی با دشمن، مدیریت دشمنی آن‌ها باید باشد نه اینکه کوتاه آمده، تفاهم کنیم یا عقب نشینی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی با تاکید بر اینکه دشمنان برای مقابله با نظام اسلامی از شیوه انسجام استفاده می کنند، ابراز داشت: امروز در عرصه بین المللی وحدت کشورهایی نظیر آمریکا، دولت های اروپایی، کشورهای منطقه، عربستان و قطر را در برابر نظام اسلامی مشاهده می کنیم.

وی با اشاره به این که از دیگر شیوه های مبارزه دشمنان با انقلاب، از طریق مقوله های عام پسند است، تصریح کرد: آن ها در این مسیر از طریق استفاده ابزاری از چهره های مقبول اقدام می کنند و با استفاده از ناآگاهی های مردم، بهره گیری از خواص و نخبگان و … به دنبال اجرای اهداف خود هستند.

وزیر سابق اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود ایفای نقش ایران در عرصه بیداری اسلامی را تاکید کرد و گفت: ایران از بشار اسد به دلیل ایفای نقش ویژه در محور مقاومت، دفاع و حمایت می کند.

*دنیا را در خصوص مسئله سوریه به چالش کشیده ایم

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی با بیان این که دنیا را در خصوص مسئله سوریه به چالش کشیده ایم، تصریح کرد: استکبار با تمام وجود به دنبال اهداف خود در قضیه سوریه است، اما به مقاصد خود نخواهد رسید.

وی با اشاره به حمایت روسیه از سوریه، اظهار داشت: مسئول سرویس اطلاعاتی روسیه در جلسه ای به بنده گفت اگر پوتین رئیس جمهور این کشور ذره ای احساس کند ایران از سوریه حمایت نمی کند، به  دفاع و حمایت خود از سوریه ادامه نخواهد داد.

وزیر سابق اطلاعات در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر این که امروز شاهد اوج قدرت نمایی ایران اسلامی در منطقه هستیم، ابراز داشت: همواره باید از موضع اقتدار با دشمن سخن گفت و در عرصه اقتصاد باید مدیریتی مقتدرانه داشته باشیم و با استفاده از موقعیت خوب خود به برنامه ریزی برای مقابله با تحریم ها بپردازیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 5 =