کمبود اخلاق حسینی دلیل برخی از ناهنجاری‌های جامعه امروز/نجات مستضعفان شیعه و جامعه اسلامی یکی از وظایف مبلغان است / در تبلیغ طبیب دوار بطبه باشید/کمکی به روحانیت نمی کنید، با آبروی آن بازی نکنید

آیت الله حسینی بوشهری
آیت‌الله حسینی بوشهری با انتقاد از صداوسیما به جهت پخش برخی سریال‌ها و سبک‌شمردن لباس مقدس روحانیت، گفت: حوزه در برابر سبک شمردن کسوت روحانیت در سریال‌ها، سکوت نخواهد کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور پیش از ظهر امروز در گردهمایی مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد، گفت: اساسا خروجی کار حوزه‌ها تبلیغ دین خداست و چه سخنی دلرباتر از سخنان کسانی که به خدا باور دارند و به سوی او مردم را دعوت می‌کنند.
وی با بیان این که تبلیغ دین خداوند و سیره اهل‌بیت(ع) در روز قیامت مدال مبلغان خواهد بود، افزود: شما مبلغان پیام دینداری و دین‌باوری را به دنیا معرفی می‌کنید و باید این جایگاه خود را قدر بدانید.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهار داشت: منبر، خطابه و تبلیغ از الطاف بزرگ خداوند است که نصیب ما شده است و ما باید آز ان برای تبلیغ دین خدا و آشنایی مردم با خدا، پیامبر(ص)،اهل‌بیت(ع) و اصول و فروع دین  استفاده کنیم چون خیلی‌ها از این هنر و داشتن چنین جایگاهی محروم هستند.
وی با اشاره به اشاره به ایام محرم‌الحرام و شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت حسین بن علی(ع)، خاطرنشان کرد: این‌که پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید «ان‌ الحسین مصباح‌الهدی و سفینهالنجاه» و همینطور « حسین منی و انا من حسین»، به خاطر شایستگی‌های است که در وجود امام حسین(ع) به وجود آمده است و ما نیز باید امام حسین(ع) را با تمام شایستگی‌ها به جهانیان معرفی کنیم.
شما مبلغان باید نسبت به سیاست‌های خارجی نظام اطلاع کافی داشته باشید
آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این‌که محرم امسال شرایط و حساسیت خاصی در داخل و خارج کشور دارد، تصریح کرد: شما مبلغان باید نسبت به سیاست‌های خارجی نظام اطلاع کافی داشته باشید و بر اساس سیاست‌های کلی نظام حرکت کنید تا بتوانید بدون ایجاد کمترین تنش در فضای جامعه پاسخ‌گوی نیارهای مردم باشید.
وی با تأکید بر استفاده مبلغان از آموزه‌های قرآنی در تبلیغ، ابراز داشت: مبلغان باید تلاش کنند جامعه اسلامی را با آموزه‌های قرآنی بیشتر آشنا کنند، اگر خمیرمایه کار تبلیغی قرآن و روایات باشد مردم میل بیشتری نشان می‌دهند و سخن تأثیر بیشتری بر مخاطب می‌گذارد.
کمبود اخلاق حسینی دلیل برخی از ناهنجاری‌های جامعه امروز
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان این‌که شما طلاب باید دغدغه ادب جامعه را داشته باشید، ادامه داد: برخی از ناهنجاری‌های جامعه به دلیل عدم حسن تأدیب و کمبود اخلاق اسلامی و اخلاق حسینی است.
وی افزود: دغدغه امروز ما مبلغان باید توجه به اخلاق و ادب جامعه اسلامی باشد، چون وقتی اخلاق در جامعه حکمفرما شود، تهمت، دروغ، ظلم، بی‌بندو باری و گناه از جامعه رخت بر می‌بندد و امنیت اجتماعی مردم تضمین می‌شود.
آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر شناسایی جوان‌های پاک در مناطق تبلیغی، گفت: امروز باید بیش از همه چیز به جوانان کشور توجه کرد، چون دشمنان اکثر اهداف خود را از طریق جوانان پیاده می‌سازند.
وی با بیان این‌که شما مبلغان باید روحانیان مناطق تبلیغی خود را که مردم توجه کمتری به آنان دارند و به نوعی مورد کم‌لطفی قرار گرفته‌اند، بزرگ کنید، بیان داشت: سعی کنید روحانیت را بزرگ کنید، تا خودتان بزرگ شوید و تلاشتان بر این باشد با روحانیان و بزرگان شهر و یا روستا همکاری داشته باشید.
نجات مستضعفان شیعه و جامعه اسلامی یکی از وظایف ما مبلغان است
امام جمعه قم ابراز کرد: نجات مستضعفان شیعه و جامعه اسلامی یکی از وظایف ما مبلغان است و باید در مناطقی تبلیغ کنیم که کمتر با مسائل شرعی و معرفتی سرو کار داشته‌اند و روحانی یا مبلغ کمتر دیده‌اند و اجر و لطف خداوند به این‌گونه افراد که در مناطق دوردست و محروم تبلیغ می‌کنند بیشتر است.
وی با بیان این‌‌که شما مبلغان در عرصه تبلیغ دین خدا مالک اشتر هستید، افزودک: خود را دست کم نگیرید و با تمام توان در این راه تلاش و حرکت کنید و نیتتان انجام وظیفه الهی باشد.
آیت‌الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: شما همچون سربازانی که مرزبانان جفرافیایی کشور هستند، مرزبان فکری و فرهنگی جامعه هستید و بدانید مرزبانان جغرافیایی هم به این امید که شما افکار فرهنگی و ودینی مردم را در داخل کشور پشتیبانی می‌کنید، با تمام قوت مرزبانی می‌کنند.
وی با اشاره به اهمیت تقوای الهی و رعایت آن در مناطق تبلیغی تصریح کرد: رفتار و نشست و برخاست شما مبلغان هزاران درس و تأثیر را در سطح جامعه دارد و به فرموده امام خمینی(ره) هر جا علمی حضور داشته باشد مردم آنجا منزه هستند.
ضرورت آگاهی به مسائل روز در مبلغان
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: طلبه اگر نسبت به مسائل روز جامعه غافل باشد در تبلیغ خود موفق نخواهد بود و نمی تواند جوابگوی خوبی برای نیازهای مردم به ویژه جوانان باشد.
وی با بیان این که نباید جز به نیت انجام تکلیف الهی و وظیفه شرعی تبلیغ کنید، افزود: تبلیغتان برای خدا و اهل بیت(ع) باشد و با قلبی متوکل به خدا تبلیغ کنید، چون شما امین مردم هستید و مردم نگاه ویژه‌ای به شما مبلغان دارند.
آیت‌الله حسینی بوشهری اظهار داشت: وظیفه ما مبلغان امانتداری و صداقت در کارها، برخوردها، مشاورات، سخنان و بسیاری موارد دیگر است  و ما باید این وظیفه را همچون انبیای الهی به خوبی انجام دهیم.
وی با اشاره به مسأله ثبات و استقامت در تبلیغ، گفت: ما مبلغان باید خودمان را با فضای و سختی مکان تبلیغی وفق دهیم و با مردم در همه عرصه‌ها همراه باشیم و به آنها قوت قلب دهیم چون مردم عمری با شرایط سخت زندگی می‌کنند و ما شاید برخی موارد با حضور در این مناطق سختی بکشیم.
امام جمعه قم با بیان این‌که شناخت مخاطبان یکی از وظایف مهم تبلیغی است، یادآور شد: برای جوانان تبلیغ ویژه‌ای داشته باشید، چون این جوانان مدیران آینده کشور، وکلای کشور، مدرسین، اساتید دانشگاه‌ها، معلمین و پزشکان جامعه هستند و نیاز است به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرند.
در تبلیغ طبیب دوار بطبه باشید
وی مبلغان را سفیران دینی حوزه‌های علمیه برشمرد و افزود: شما باید همچون پیامبر(ص) طبیب دوار بطبه باشید و با مردم ارتباط برقرار کنید و به نوعی وارد زندگی روزمره آنان شوید و فکر و اندیشه مردم را با آموزه‌های دینی غنا ببخشید.
آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: مردم را نسبت به موقوفات تشویق کنید و یک جلسه در رابطه با این صدقه جاریه در ایام تبلیغی داشته باشید و همینطور به مسأله امر به معروف و نهی از منکر به صورت جدی بپردازید.
وی در بخش پایانی سخنان خود با انتقاد از صداوسیما به جهت پخش برخی سریال‌ها و سبک‌شمردن لباس مقدس روحانیت، ابراز داشت: اخیرا شنیده شده سریال دیگری ساخته شده که فرد مطرحی در ان لباس مقدی روحانیت را به تن کرده است.
کمکی به روحانیت نمی کنید، با آبروی آن بازی نکنید

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با انتقاد شدید از طرح برخی موضوعات از جمله انتخاب بازیگر سریال‌‌های تلویزیونی و طنز در کسوت روحانیت در سریالی به نام «شاهگوش» که در آینده پخش خواهد شد، ادامه داد: ما هشدار می‌دهیم که بس است، کمکی به روحانیت نمی کنید، با روحانیت شوخی نکنید و با آبروی روحانیت بازی نکنید، که اگر این حوزه روزی تصمیم بگیرد، چیزی برای شما باقی نخواهد گذاشت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 7 =