آیت الله استادی: نباید جامعه را نسبت به خطبا و مداحان بدبین کرد

سخنرانی آیت الله استادی

 دبیر شورای عالی حوزه علمیه با انتقاد از برخی مسائل مطرح شده مبنی بر دریافت مبالغ آنچنانی از سوی مداحان و خطبا،‌ گفت: این مباحث جوانان ما را نسبت به مداح، منبری و دین بدبین می‌کند.
 آیت‌الله رضا استادی دبیر شورای عالی حوزه علمیه در هشتمین شب از مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) که در حسینیه شهدا قم برگزار شد، با اشاره به برخی مطالب روزنامه‌ها و مجامع عمومی مبنی بر پرداخت مبالغ آنچنانی به مداحان و خطبا، گفت: این مسائل را دشمنان مطرح می‌کنند و قطعا این مباحث جوانان ما را نسبت به مداح، منبری و دین بدبین می‌کند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که دنیا و دین با هم قابل جمع نیستند، اظهار داشت: با چنین مسائلی که مطرح می‌شود مردم به کسانی که می‌خواهند آنها را تربیت کنند و در آنها تأثیر بگذارند، بدبین می‌شوند.
آیت‌الله استادی تأکید کرد: امیدواریم این مسائل دروغ باشد و اگر واقعیت هم داشته باشد مسؤولان هیأت‌ها مقصر هستند؛‌ با این کارها نمی‌شود مردم را در مجالس جمع کرد چون مردم به خاطر امام حسین(ع) در این مجالس حاضر می‌شوند.
توصیه به جوانان
وی مجالس عزا را مکانی مناسبی برای تجدید میثاق با امام حسین(ع) ذکر کرد و افزود: جوانانی که جوانی خود را صرف عبادت و بندگی خدا کنند در روز قیامت مقرب و محبوب خدا هستند.
امام جمعه قم با اشاره به خطراتی که جوانان را تهدید می‌کند،‌ گفت: جوانان باید بیش از بقیه افراد مراقب خود باشند چون در معرض خطر و گناه قرار دارند.
وی با بیان این‌که استفاده از عمر و جوانی از چیزهایی است که در روز قیامت مورد سؤال قرار می‌گیرد، ابراز کرد: جوانان باید مراقب لحظات خود باشند و جوانی خود را در مسیر درست مصرف کنند.
دبیر شورای عالی حوزه علمیه با انتقاد از برخی تفکرات که با خطاهای جوانان برخورد نمی‌کنند و آن را به جوانی نسبت می‌دهند، اظهار داشت: این نوع برخورد تفکر غلطی در میان جوانان بوجود می‌آورد و خیال می‌کنند چون جوان هستند اشکالی ندارد که هر کاری را انجام دهند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه ادامه داد: این‌که جوانی فکر کند تا جوان هستم گناه می‌کنم و پس از آن در راه درست گام برمی‌دارم، از وسوسه‌های شیطان است چون گناه برای او عادت می‌شود و نمی‌تواند آنرا ترک کند.
آیت‌الله استادی بر ضرورت احساس مسؤولیت جوانان و تلاش و کوشش در زندگی تأکید کرد و افزود: تاریخ زندگی دانشمندان و علما نشان می‌دهد که بار علمی خود را در دوران جوانی بسته‌اند.
وی با بیان این‌که جوانان باید اوقات خود را پر کنند، گفت: جوان باید برای زندگی خود به ویژه اوقات بیکاری برنامه ریزی کند تا وقت خود را به بطالت و تنبلی نگذراند.
دبیر شورای عالی حوزه علمیه با تأکید بر این‌که اشتغال جلوی مفاسد را می‌گیرد، ابراز داشت: جوانانی که در این ایام در حسینه‌ها و مساجد مشغول خدمت هستند اقدام با ارزشی انجام داده‌اند.
مجالس عزا بهترین مکان برای تصمیم گیری و تحول است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به روایات خدمت به مستضعفان را دارای اجر و ثواب دانست و اظهار کرد: کسانی که مخفیانه به مردم کمک می‌کنند خالص‌تر و نزد خدا از اجر و قرب فراوانی برخوردار هستند.
آیت‌الله استادی شرکت در مجالس عزاداری را جزء بزرگ‌ترین عبادات دانست و افزود: این‌که دراین مجالس شرکت کنیم و تغییری در ما حاصل نشود، فایده‌ای ندارد؛ مجالس عزا جای تحول و تصمیم گیری است و بهترین جایی که انسان می‌تواند تصمیم گیری کند که دیگر گناه انجام ندهد، مجالس عزا است.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 11