مدیر مرکز راهبردی عفاف و حیا تأکید کرد: وضعیت عفاف و حجاب کاملا قابل کنترل و اصلاح است/ جریان گسترش حجاب اسلامی باید از مشهد آغاز شود

حجت الاسلام بیاتی
حجت الاسلام بیاتی با بیان این که حجاب، ابزاری برای به فعلیت درآوردن استعدادهای فکری، احساسی، مادری، همسری و بندگی است، تأکید کرد: بر اساس تحلیل های رسمی کشوری معتقدیم وضعیت عفاف و حجاب، کاملا قابل کنترل، اصلاح و برنامه ریزی است به شرط آن که مراحل آن رعایت شود.
 حجت الاسلام مهدی بیاتی، مدیر مرکز راهبردی عفاف و حیا عصر دیروز در آخرین همایش «واجب فراموش شده» که با محوریت آسیب شناسی عفاف وحجاب در محل حسینیه انصارالحسین مشهد برگزار شد، با اشاره به نظر موافق اکثریت جامعه نسبت به گسترش حجاب که حتی افراد بی حجاب را هم شامل می شود، گفت: با این وجود، در جبهه موافق و حامی حجاب، سستی وجود دارد چرا که امیدی برای حرکت نمی بینند اما ما بر اساس تحلیل های رسمی کشوری ادعا می کنیم وضعیت عفاف و حجاب، کاملا قابل کنترل، اصلاح و برنامه ریزی است به شرط آن که مراحل آن رعایت شود.

 وی در تشریح برخی مؤلفه های این ادعا تصریح کرد: نخست، ایمان موجود در توده عظیم جامعه است، البته مظاهر ضد ایمان هم مشاهده می شود اما این ها سطحی است و هنوز به عمق نرسیده باید از گسترش آن جلوگیری کرد. از سوی دیگر، بین مسؤولان، افراد معتقد و پایبندی وجود دارند، قوانین نیز مطابق نظر اسلام حامی حجاب است. همچنین دولت کنونی در این زمینه مواضع روشنی دارد و نباید با پیش بینی های سیاه نمایانه و ناامیدانه زمینه را برای معاندان فراهم کنیم.

جریان گسترش حجاب اسلامی باید از مشهد آغاز شود

حجت الاسلام بیاتی، دلیل انتخاب مشهد برای آغاز جریان گسترش حجاب اسلامی را، ظرفیت های معنوی و تاریخی آن دانست و گفت: وجود مبارک امام رضا(ع) و نیز خون پاک دوهزار شهید عفاف و حجاب مسجد گوهرشاد زمینه بسیار مناسبی را در این شهر فراهم ساخته است،چنان که رضاخان هم برای کشف حجاب، از شیراز که بستر ونمادهای شاهنشاهی و غیرالهی داشت آغاز کرد تا جریان ساز شود.

کارشناس رادیو معارف در مورد راهکارهای گسترش و تقویت حجاب اسلامی، خاطرنشان کرد: در نخستین گام باید اتاق فکری به منظور ترسیم محورهای عملیاتی در حوزه حجاب و عفاف تشکیل شود که از پشتوانه گروه های مختلف رصد(برای رصد وضعیت فعالیت های منفی و مثبت این عرصه)، گروه فقهی( برای حل تضادها و تأمین مبانی دینی)، گروه جذب( برای جذب نیروهای علامند و توانمند برای فعالیت)، گروه آموزش و گروه عملیات برخوردار باشد.

وی در تبیین اصل حجاب یادآور شد: دین یک پازل است و حجاب یکی از دستورات سخت خداوند که برای عده ای به دلیل کسب شناخت و آگاهی نسبت به چرایی آن، آسان می شود.

حجت الاسلام بیاتی با تأکید بر لزوم پرهیز از مثال های قدیمی در مورد فلسفه حجاب گفت: تحلیل های عمیق تری در این خصوص می توان ارائه داد؛ توصیف حجاب به صدفی برای مروارید زن، معنای تقلیل و محدودیت یافته حجاب است. شیعیان ایران حتی پیش از مردم عرب که ساکن سرزمین وحی بودند، به پوشش اسلامی روی آورده اند و این می تواند مایه افتخار دختر ایرانی باشد که اجرای دین در جامعه او چنین پیشینه ای دارد.

حجاب بدون برخوردای از عقبه و سیستم رفتاری به انحراف کشیده می شود

مدیر مرکز راهبردی عفاف و حیا، حجاب را رفتاری ارزشی مبتنی بر یک سیستم فکری و رفتاری توصیف کرد که آثار و اهداف تعیین شده را دنبال می کند و اگر عقبه و سیستم رفتاری نداشته باشد رفته رفته پوک می شود. در چنین مواقعی است که شاهد خیل افراد باحجاب ولی بی عفت یا بی اخلاق هستیم.

کارکردهای حجاب در شکوفایی استعدادهای زن

وی با بیان این که دین اسلام، انسان را با اجرای یک سری احکام و عقاید طی یک فرآیند، انسان کامل پرورش می دهد، افزود: در مورد زن، ورودی های این سیستم، فطریات او یعنی عقل، احساس، لطافت و زیبایی، استعداد علمی، توان اجتماعی، ظرفیت همسری و مادری و بندگی است که پس از پردازش، انسانی با مهارت تفکر، کنترل احساس، عفیف و آراسته، ماهر در تصمیم گیری های پایدار،همسری جذاب، مادری دلسوز، برخوردار از اطلاعات لازم برای زندگی فردی و جمعی و در نهایت بنده خالص خدا تحویل می دهد.

عضو کمیسیون پلیس اخلاقی با بیان این که حجاب، ابزاری برای به فعلیت درآوردن استعدادهای فکری، احساسی، مادری، همسری و بندگی است، بر کارکردهای حجاب در هر یک از این زمینه ها تأکید و تصریح کرد: فرد محجبه در زمینه علمی، تمرکز بیشتری دارد چرا که در پی جلب نظر نامحرم نیست، در زمینه احساس، احساساتش کمتر دستخوش بازی مردان بیمار می شود و مردان او را انسانی پیچیده و صاحب فکر می دانند.

حجت الاسلام بیاتی ادامه داد: در زمینه همسری، به اثبات صداقتش به همسر کمک می کند، در زمینه مادری و بندگی نیز، مادری پاکدامن و بنده ای خالص می سازد که به خاطر شکوفا شدن همه استعدادهایش، نشاط و آرامش دارد.

باربی؛ سرباز غرب برای دور کردن جامعه از عقلانیت/ لزوم مدیریت نامحسوس در تربیت فرزند

وی، لازمه تفکر و سیر عقلانی جامعه را مصون بودن عقلانیت از فضای شهوانی دانست و با اشاره به توطئه های دشمن در خصوص سوق دادن جامعه اسلامی به سمت شهوات از بدو کودکی، گفت: عمیق و راهبردی روی فرزندان ما کار می شود؛ زوج سازنده عروسک باربی که حدود بیست سال پیش وارد بازار شد و در سال ۲۰۰۳ در هر ثانیه، شش میلیون فروش داشت، در پاسخ علت ساخت آن اذعان کرده اند که با این کار، در پی تسخیر دنیا هستند؛ کاری که با ساخت موتور جت نتوانستند انجام دهند.

وی با اشاره به آسیب های ناشی از عروسک های باربی و وِنس در سلامت روانی کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: کنترل دیدنی های کودک، به مدیریت احساس و در نهایت مدیریت عملکرد وی منجر می شود و اسلام نیز از اینگونه مدیریت نامحسوس حمایت می کند.

لازم به ذکر است سلسله نشست های راهبردی امر به معروف ونهی از منکر با عنوان «واجب فراموش شده» از سال گذشته به همت مؤسسه رهپویان معروف در مشهد برگزار می شود.



« (خبری قبلی)



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 9 =