عضو اتاق فکر تبلیغ :مذاکرات هسته‌‏اى نباید به تفکر مقاومت خدشه‌‏اى وارد کند

امام جمعه چناران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: مذاکرات هسته‌‏اى نباید به اعتبار تفکر مقاومت خدشه‏‌اى وارد کند.
خبرگزاری فارس: مذاکرات هسته‌‏اى نباید به تفکر مقاومت خدشه‌‏اى وارد کند
به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت‌الاسلام مظفر تاجی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه چناران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و کارشکنی طرف مقابل گفت: مذاکرات آینده ایران با گروه ۱+۵ اگر با هوشمندى و اجما‏ع‌نگرى تیم ایرانى دنبال شود، می‌تواند فرصت‏‌هاى بزرگى را براى کشور به‌وجود آورد.

وی با بیان این‌که در این مذاکرات تردیدی نسبت به نگرانی سه کشور آمریکا، عربستان و اسراییل وجود ندارد، ادامه داد: این سه معتقدند اگر ایران به ‏‌طور هوشمندانه‏‌اى با حفظ خطوط قرمز خود به توافق با گروه ۱+۵ برسد باید تغییری اساسى را در محیط بین‏‌المللى و منطقه‏‌اى بپذیرند.

امام جمعه چناران عنوان کرد: چنین توافقى از یک‏‌سو می‌تواند به‏‌ معناى پذیرش رسمى ایران به ‌‏عنوان یک قدرت برتر منطقه‌‏اى باشد و از سوى دیگر این توافق مى‏‌تواند جامعه بین‏‌المللى بدون آمریکا را به تصویر بکشد و البته برگ برنده ایران در مذاکرات آینده به اندازه‌‏اى است که دنیاى غرب چاره‌‏اى جز همراهى با نظام اسلامى را ندارد.

وی تاکید کرد: مذاکرات هسته‌‏اى نباید به اعتبار تفکر مقاومت خدشه‌‏اى وارد کند و دشمن سعى دارد با شرطى ‏‌کردن افکار عمومى نسبت به معادله لغو تحریم و بهبود وضعیت اقتصادى و معیشتى مردم، فضاى سازش‌کارى و عقب‌نشینى از آرمان‏‌هاى نظام اسلامى را بر پیکره جامعه تزریق کند.

تاجی گفت: غرب فرصت چندانى براى تغییر رفتار ندارد و ایران اسلامى بدون توجه به تهدیدها و فشارها، مسیر سرافرازى و اقتدار را خواهد پیمود و این غرب است که نیاز به نقش‌‏آفرینى مثبت و تاثیرگذار ایران دارد.

وی در رابطه با قیام عاشورای امام حسین (ع) گفت: نهضت امام ‌حسین (ع) نهضتى مقدس، متعالى و روحانى بود. پاکى، خلوص، بى‌اعتنایى به دنیا و … از ویژگی‌هاى این قیام است.

تاجی در رابطه با هفته کتاب نیز گفت: دین مبین اسلام برای مطالعه و کتابخوانی و کسب علم ارزش و اعتبار خاصی قائل شده است. اهمیت کتابخوانی در اسلام به ‌قدری است که معجزه پیامبر اکرم (ص) از نوع کتاب است و در این کتاب مقدس هم در اولین آیاتی که بر پیامبر (ص) نازل شده امر به خواندن شده است.

امام جمعه چناران اظهار داشت: همچنین اسلام کتاب و کتابخوانی را وسیله‌ای برای حفظ و سازماندهی و انتقال ذخایر فرهنگی و علمی به نسل‌های آینده دانسته و بر تاثیرات معنوی و اخروی مطالعه و به میراث گذاشتن دانش برای آیندگان اشاره‌های فراوان دارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 10