عضو کمیسیون فرهنگی مجلس :اهمیت نماز جماعت محدود به عاشورا نشود/ هدف قیام حسینی را دریابیم

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: همانگونه که سنت نماز جماعت در ظهر عاشورا توسط دسته‌ها و مراکز دینی جدیت پیدا کرد باید در روزهای دیگر نیز این امر به نحو شایسته‌ای انجام شود.

خبرگزاری فارس: اهمیت نماز جماعت محدود به عاشورا نشود/ هدف قیام حسینی را دریابیم
حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رابطه با شور حسینی همگام با رفتار حسینی اظهار داشت: مهم‌ترین کاری که در ارتباط با عزاداری امام حسین (ع) در محرم و صفر باید مطرح و بر آن تمرکز کرد تبدیل شور حسینی به شعور رفتاری است، شور و هیجان عاطفی خاصی که به امر خداوند و ویژگی‌های شخصی امام حسین(ع) در دلها ایجاد می‌شود و بیش از میلیاردها انسان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وی افزود: اگر شور و احساس به سیدالشهدا باشد و این احساس منجر به عملیاتی کردن خواسته‌های امام حسین و رفتار حسینی نشود نتیجه‌ای جز حداقل کار ممکن یعنی عزاداری و روضه‌خوانی ندارد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه گفت: ما در هیئت‌ها، مساجد و مراکز دینی جمع شده و روضه می‌خوانیم، عزاداری می‌کنیم، به سر و سینه می‌زنیم و اشک ماتم می‌ریزیم و همه این عزاداری‌ها جز حداقل کار ممکن نیست؛ در عزاداری حسینی باید این حداقل‌ها در مسیر شناخت مکتب سیدالشهدا و ویژگی‌هایی که امام حسین (ع) به خاطر وجود آن ویژگی‌ها جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و فدا کردند، باشد.

این مقام مسئول افزود: عزاداری‌ها باید در راستای احیاء سنت سیدالشهدا که به خاطر آن قیام کردند، صورت گیرد.

پژمانفر در ادامه گفت: مگر نه اینکه امام حسین (ع) برای اقامه امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسیدند و خود فرمودند که من برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عبارت گزیده در زیارات (اشهد انک قد اقمت الصلوه و اتیت الزکوه و امرت بالمعروف و نهیت عن المنکر) گفت: اگر ما عزاداران حسینی رفتار حسینی نداشته باشیم و امر به معروف و نهی از منکر در میان ما رایج نباشد و مرتکب منکرات شویم و معارف را ترک نکنیم عزاداران واقعی سیدالشهدا نیستیم.

پژمانفر با تاکید بر اینکه عزاداری سیدالشهدا باید نقطه آغاز اصلاح رفتاری فراگیر در جامعه باشد افزود: همانگونه که سنت نماز جماعت در ظهر عاشورا توسط دسته‌ها و مراکز دینی جدیت پیدا کرد باید بتوانیم در روزهای دیگر سال نیز این امر را به نحو شایسته‌ای انجام دهیم و همه امور را تعطیل و به نماز جماعت بپردازیم و به عنوان یک فریضه به نماز جماعت توجه کنیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بیش از ۱۳۰۰ سال است که اعتراض خود را به حقوق تضییع شده و ظلمی که نسبت به سیدالشهدا روا داشته‌اند اعلام می‌داریم خود نیز نباید در کسب و کار، کاسبی، اداره، سیستم، و وزارتخانه و غیره ظلم کنیم.

پژمانفر در خاتمه گفت: سیدالشهدا فقط یک واقعه تاریخی که در بیش از ۱۳۰۰ سال قبل اتفاق افتاده نیست، بلکه یک فرهنگ است و ما زمانی می‌توانیم بگوییم حسینی هستیم که رفتار حسینی داشته و فرهنگ سیدالشهدا را در جامعه احیا کنیم






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 14