رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد :قول شهردار مشهد برای ساخت ۱۱۰ مسجد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهردار مشهد قول ساخت ۱۱۰ مسجد را با مشارکت مردم و خیرین داده است.

خبرگزاری فارس: قول شهردار مشهد برای ساخت 110 مسجد

حجت‌الاسلام حسنعلی اخلاقی امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: باید در ساخت‌وسازهای جدید و عظیم به بحث فضای فرهنگی و مسجد توجه ویژه شده و از ابتدا برای ساخت آن برنامه‌ریزی شود.

وی ادامه داد: امروز در برخی مناطق مشهد که اخیراً نیز توسعه یافته‌اند فاصله مساجد زیاد است که شهردار مشهد قول ساخت ۱۱۰ مسجد در شهر مشهد با مشارکت مردم و خیرین را داده است؛ البته باید توجه داشت که مسجد تنها محور فرهنگ نیست و باید به مسائلی همچون ورزش جوانان و مشاوره‌های کم‌هزینه نیز پرداخته شود.

اخلاقی با بیان اینکه انتقال مباحث فرهنگی به مخاطب کار پیچیده‌ای است، افزود: در حوزه فرهنگ انتقال مباحث باید از حالت مستقیم به غیر مستقیم تغییر پیدا کند تا فضایی معنوی در شهر مشهد به وجود آید؛ همچنین باید به افزایش نمادهای فرهنگی در شهر نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه در ارتباط با تابلوهای فرهنگی در سطح شهر گفت: در جلسه‌ای که مقام معظم رهبری با اعضای شورای شهر کشور داشتند تاکید کردند که باید نیمی از تابلوهای سطح شهر به حوزه‌های ارزشی و انقلابی تعلق یابد.

وی تصریح کرد: امروز با توجه به جذابیتی که بحث‌های اقتصادی بین مردم دارد این تابلوها در گستره زیادی موجود است که این موضوع ریشه در دوره گذشته شهرداری در مشهد دارد؛ نگاه اقتصادی در شهرداری مقدم بر نگاه فرهنگی بوده است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 5