آیت‌الله علوی گرگانی: چشم دوختن به بیگانگان برای حل مشکلات کشور اشتباه است/ ضرورت استفاده از نیروهای داخلی

آیت الله علوی گرگانی
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر این‌که نباید برای حل مشکلات کشور به بیگانگان چشم دوخت، تکیه و استفاده از نیروهای داخلی را راه برون رفت از سختی ها دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امشب در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان این‌که محدودیت‌های کنونی، مشکلاتی را برای کشور بوجود آورده است، گفت: باید به فکر درمان مشکلات و معضلات کشور بود و هر زمان که جلوی ضرر را بگیریم، منفعت است.
وی بر ضرورت پرهیز از خرج‌های اضافه و کم کردن مصرف تأکید و ابراز کرد: برخی از برنامه‌هایی که امروز با خرج‌های کلان انجام می‌شود ضرورتی ندارد و باید جلوی آنها گرفته شود.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به رقم بالای بیکاری در کشور، اظهار داشت: کشور ما دارای امکانات فراوان است و باید از این ظرفیت‌ها برای حل معضل بیکاری استفاده کرد.
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت برنامه ریزی برای حل معضل بیکاری تأکید کرد و افزود: هرچند حل مشکل بیکاری زمان بر است اما باید با اقدامات مناسب زمینه این کار را فراهم کرد.
وی با بیان این‌که ایجاد اشتغال برای جوانان از اهمیت بالایی برخوردار است، ابراز کرد: پرداخت وام یکی از راه‌هایی است که می‌تواند تا حدودی مشکلات جوانان را حل کند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که نباید برای حل مشکلات کشور به بیگانگان چشم دوخت، تصریح کرد:‌ برای حل مشکلات جامعه باید از نیروهای خودی استفاده کرد.
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: استفاده از کالاهای داخلی و جلوگیری از برخی خرج‌های اضافه می‌تواند به حل مشکلات کشور کمک کند.
وی با بیان این‌که رشد اقتصادی کشور در گرو نظارت دولت، است، افزود: اگر تجارت و مسائل اقتصادی به مردم سپرده شود و دولت شیوه نظارتی را پیش گیرد، به نتیجه مطلوب می‌رسیم.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: واگذار کردن امور اقتصادی به مردم رقابت ایجاد می‌کند و این رقابت سبب پیشرفت می‌شود.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 4 =