امام جمعه چناران:رد پاى جریان‌هاى کفر، الحاد و نفاق در جنبش به‏ ظاهر سبز هویدا بود

امام جمعه چناران گفت: رد پاى جریان‌هاى کفر، الحاد و نفاق در جنبش به‏ ظاهر سبز هویدا بود.

خبرگزاری فارس: رد پاى جریان‌هاى کفر، الحاد و نفاق در جنبش به‏ ظاهر سبز هویدا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت الاسلام‌والمسلمین مظفر تاجی در خطبه‌های این هفته جمعه چناران در رابطه با سالروز تشکیل بسیج به فرمان امام(ره) گفت: در این نگرش بسیج دیگر صرفاً سازمانى نظامى نیست که فقط در زمان جنگ و براى دفاع در مقابل دشمن شکل گرفته باشد، بلکه نهادى است وسیع و پاسخگوى نیازهاى اساسى و حیاتى جامعه و با اجزاى دیگر نظام، چنان هماهنگى و پیوندى دارد که انفصال آن جز با انحلال جامعه اسلامى متصور نیست.

عضو اتاق فکر تبلیغ استان خراسان افزود: بسیج در صورتى می‌‏تواند نهادى جامع و شامل جهات متعدد و پایدار شناخته شود که نیازهاى دائمى و باورها و ارزش‏‌هاى فرهنگى پدیدآورنده آن به ‏روشنى تعریف شوند و  این نیازها ممکن است اقتصادى، سیاسى، فرهنگى و یا نظامى باشند.

وی ادامه داد: از دیدگاه امام، بسیجى کسى است که در عمل علاقه خود را به پیشرفت و حفظ و گسترش اقتدار نظام اسلامى و شأن و حیثیت ملت مسلمان نشان دهد.

تاجی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ژنو گفت: استکبار جهانی و ایادی آنها بدانند پیشرفت‌های حاصله در عرصه‌های مختلف از جمله هسته‌ای به برکت ایثار، فداکاری و استقامت ملت بزرگ ایران به برکت تفکر و روحیه بسیجی به دست آمده و با هیچ چیزی به جز پذیرش این حق برای ملت ایران قابل مذاکره و معامله نیست.

امام جمعه چناران با اشاره به رونمایی از پهپاد (فطرس) گفت: اگرچه فناورى این پرنده‏‌ها تا مدت‌ها در انحصار قدرت‌هاى بزرگ از جمله آمریکا قرار داشت، اما با همت و تلاش متخصصان و کارکنان صنایع دفاعى کشورمان با روحیه بسیجی به این دستاورد مهم دست پیداکردیم و اگر تفکر بسیجی در همه عرصه‌ها حاکم شود، شاهد پیشرفت‌های مهم‌تر و بهتر از این خواهیم بود.

عضو اتاق فکر تبلیغ استان خراسان با اشاره به حادثه تروریستی مقابل سفارت ایران در لبنان گفت: با نگاهى اجمالى به تحولات سوریه، می‌توان گفت موازنه سیاسى و میدانى همچنان به نفع نظام سوریه و جبهه مقاومت با هدایت و حمایت ایران به پیش می‌رود و نشانه‏‌هاى ضعف و اختلاف و شکست در صفوف معارضان و حامیان آنان بیش از گذشته آشکار شده است.

وی بیان داشت: از طرفی دیگر در آستانه برگزاری مذاکرات هسته‌ای بین ایران و طرف‌های غربی و احتمال حصول نتیجه و پیروزی ایران در جبهه سیاسی به مذاق رژیم صهیونیستی و عربستان خوش نیامد و با طراحی چنین جنایتی، به زعم خودشان جلوی پیروزی‌های پی در پی دولت سوریه و جبهه مقاومت را که با هدایت و حمایت ایران انجام می‌شود، بگیرند.

امام جمعه چناران در ادامه بحث درباره درسهای قیام عاشورا گفت: از مکتب عاشورا می‌‏آموزیم که باید شمرها، ابن زیادها، شریح قاضى‏‌ها، عمر سعدها و بالاخره یزیدیان زمان خویش را خوب بشناسیم و مراقب دشمنى‏‌ها و توطئه‏‌ها و مکرهاى آن‏ها باشیم که ممکن است در هر زمانى به شکل‏هاى گوناگون سر درآورند و با اندیشه فاشیستى و امپریالیستى در تکاپوى سلطه و در صدد گستراندن حاکمیت و قدرت شیطانى خود باشند.

عضو اتاق فکر تبلیغ استان خراسان افزود: از عاشورا باید هم درس صبر و جهاد، ایمان و ایثار، شجاعت و غیرت آموخت و هم از حوادث پدیدآمده، عبرت گرفت.

وی بیان داشت: کافى است یک‌بار دیگر فتنه مرموز ۸۸ را مرور کنیم و رد پاى جریان‌هاى کفر و شرک و الحاد و نفاق را در جنبش به‏ ظاهر سبز به‏ روشنى مشاهده نماییم که به بهانه واهى تقلب در انتخابات، به‏ جاى اتخاذ رویه‌‏اى معتدل و پیگیرى اعتراضات احتمالى از مجارى قانونى، ناجوانمردانه به جنگ ارزش‌ها و آرمان‌هاى نظام اسلامى آمدند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 1 =