انتظار امروز ما انتظار فرج نیست

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

 

ظهور امام زمان(عج) جریانی غافلگیرانه برای بشر نیست بلکه انسان ها منتظر این جریان هستند. اما انتظار امروز ما انتظار فرج نیست. انتظار فرج تابع احساس نیاز و گرایشی خاص به یک قدرت فوق بشری و آسمانی برای اصلاح دنیاست با یک باورمندی خاص به خدا و معاد نه این انتظار تلقینی  و تخیلی ما.

 

آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با دانش آموزان مدرسه ی شهید مطهری تهران بیان کردند: این حرکت ها و اردو ها در جریان تحصیل فرصت ارزشمندی برای سرنوشت شماست، خوشبختانه در نسل امروز ما رشد معنوی به مراتب بر رشد مادی و فکری این نسل سبقت یافته و بینش معنوی جوانان جلو تر از رشدغریزی و مادی  آنهاست. علت این امر هم نزدیکی به جریان ظهور امام عصر(عج) استایشان در تبیین بحث ظهور افزودند: ظهور امام زمان(عج) جریانی غافلگیرانه برای بشر نیست بلکه انسان ها منتظر این جریان هستند. اما انتظار امروز ما انتظار فرج نیست. انتظار فرج تابع احساس نیاز و گرایشی خاص است به یک قدرت فوق بشری و آسمانی برای اصلاح دنیا ست با یک باورمندی خاص به خدا و معاد نه این انتظار تلقینی  و تخیلی ما.

آیت الله علم الهدی در ادامه افزودند: این احساس نیاز به دنبال خود انتظاری دارد که برای ایجاد این حس باید نسلی فعالیت کنند تا بر اساس یک مبانی فکری و اعتقادی انسان ها احساس نیاز کنند برای آمدن موجودی آسمانی و این نسل نسل شماست که این وظیفه را بعهده دارد.نسل امروز شما به مراتب از یک رشد بالایی در مسائل برخوردار است که این مقداری مربوط به برکت وجود  انقلاب اسلامی و نیز نزدیکی به جریان ظهور است و شما با این فرصت می توانید سرنوشت خود را بسازید و تنظیم کنید.

آیت الله علم الهدی در بحث زیارت امام رضا(ع) افزودند: این زیارت شما هم زیارت قبر مرده یا حرم نیست بلکه شرفیابی به محضر امام زنده است و اینجا پایگاه امام زنده است،  امامی که شما را می بیند و کلام شما را می شنود اما شما صدای ایشان را نمی شنوید اما صحبت با امام شما را آرام میکند و به شما آرامش میدهد و این اثرات زیارت امام زنده است. رابطه ی امام رضا(ع) با شما به وسیله ی ارسال کد به قلب شماست که این اشک شما در هنگام ورود به حرم و سلام به ایشان و زیارت حضرت همان کد ارسالی امام رضا(ع) برای شماست و اینکه قبل از شما امام(ع) به شما سلام داده اند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 1 =