آیت الله حسینی بوشهری؛ قرآن پاسخگوی تمامی نیازهای بشر است

quran3_45380

 مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این که قرآن پاسخگوی تمامی نیازهای بشر است گفت: قرآن دریایی است که دربردارنده مباحث علمی، سیاسی، اخلاقی و… است که توجه به آن در حوزه، طلاب را در نشر اسلام ناب یاری می‌دهد. آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، شب گذشته در نشست علمی اساتید تفسیر قرآن کریم که در مؤسسه قرآنی بیان در قم برگزار شد، اساتید حوزه را یکی از ارکان اساسی حوزه دانست و گفت:  اگر بخواهیم مطلبی در حوزه نشر یابد و به عنوان فرهنگ در آن نهادینه شود، باید به سوی اساتید حوزه دست دراز کنیم.

وی افزود: مسئله قرآن و تفسیر آن در حوزه در گذشته، غم جانکاهی بود که دردمندان این عرصه سالیان سال آن را فریاد کردند و امروز به برکت این تلاش‌ها، توجه خاصی به قرآن و تفسیر آن در حوزه می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه، با ابراز خرسندی از حضور اساتید برجسته تفسیر قرآن کریم در حوزه علمیه قم گفت: البته مسئله کم توجهی به برپایی درس تفسیر در حوزه در گذشته نه از روی بی توجهی به قرآن و تفسیر آن بود؛ بلکه در گذشته چنین تفکری در حوزه قرار داشت که اگر طلبه‌ای در دروس حوزه موفق باشد، در عرصه تفسیر قرآن نیز می‌تواند موفق باشد.

وی ادامه داد: با توجه به این رویکرد، در گذشته برخی با مقایسه حوزه‌های علمیه شیعی با اهل سنت ،‌ما را به کم توجهی به قرآن محکوم می‌کردند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این که توجه به قرآن کریم پاسخگوی تمامی نیازهای بشر است، افزود: معتقدیم که اگر آیات قرآن در حوزه تبیین شود؛ قرآن دریایی است که دربردارنده مباحث علمی، سیاسی، اخلاقی و… است که سرمایه‌ای در اختیار طلاب قرار می‌دهد که آنها را در نشر اسلام ناب یاری می‌دهد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 3