مسیحیت حرف تازه‌ای برای بشریت ندارد

IMAGE634950696518281250

  آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی گفتند: دنیا تشنه معارف قرآن و اسلام ناب است، نه مسیحیت؛ زیرا مبنای قرآن بر عقلانیت استوار گشته و مسیحیت حرف تازه‌ای برای بشریت ندارد.

 در دیدار برگزار کنندگان نوزدهمین المپیاد قرآن و حدیث جامعه المصطفی(ص) گفتند: برگزاری چنین برنامه‌هایی در راستای توسعه علوم و معارف اهل‌بیت(ع) ارزشمند است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کردند: فرهنگ‌ قرآن و اهل‌بیت‌(ع) چنان برکتی دارد که هر جا نفوذ کند، موجبات شکوفایی آنجا خواهد شد.

ایشان با بیان این که فعالیت‌‌‌های المصطفی بسیار امیدبخش و شایان تقدیر است ولی نباید به این فعالیت‌ها اکتفا کرده و از توسعه آن ها غافل ماند، ادامه دادند: خوشبختانه امروز شرایط برای ترویج آموزه های اهل بیت(ع) مهیاست و نباید در این عرصه دچار غفلت و فراموشی شویم.

معظم له با اشاره به تبلیغات منفی دشمنان علیه تشیع، یادآور شدند: بهترین راه تبلیغ و ترویج قرآن و فرهنگ تشیع، برگزاری برنامه های قرآنی است که برکت خود را در هر جایی که به آن توجه شود، آشکار خواهد کرد؛ بنابراین مسئولان المصطفی باید به گونه‌ای کار کنند که فارغ‌التحصیل آن، با تاسیس مراکز تبلیغی و ترویجی زمینه تبیین معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) را فراهم کنند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: طلاب غیرایرانی باید به گونه‌ای تربیت شوند که مربی و پرورش دهنده دیگر افراد باشند و توان تربیت طلاب بومی را در کشورهای خود داشته باشند؛ چرا که حضور و فعالیت‌های تبلیغی و دینی طلاب بومی بسیار راحت‌تر از رایزن‌های فرهنگی و مبلغان ایرانی است.

ایشان با تأکید بر این که طلاب غیر ایرانی مشغول به تحصیل در قم باید مربی، مولد و مبلغ باشند، تاکید کردند: با چنین رویکردی می‌توانیم فرهنگ اهل‌بیت(ع) را در دنیا ترویج دهیم.

معظم‌له در بخش دیگری از سخنان خود با ضروری دانستن ترجمه قرآن به زبان‌های مختلف، گفتند: مسیحیت در زمینه نشر کتاب خود نسبت به ما مسلمانان فعال‌‌تر بوده است؛ به نحوی که بر اساس آمار، تا به حال ۲۰۰۰ هزار ترجمه انجیل به زبان‌های بومی محلی برای مردم در سراسر جهان منتشر شد است، در چنین شرایطی جا دارد ما نیز نسبت به ترجمه قرآن اقدامات بیشتری داشته باشیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان خاطرنشان کردند: مطمئن هستیم که دنیا تشنه معارف قرآن است، نه مسیحیت؛ زیرا مبنای قرآن بر عقلانیت استوار گشته و مسیحیت حرف تازه‌ای برای بشریت ندارد.






۲ نظرات برای مسیحیت حرف تازه‌ای برای بشریت ندارد

  1. کامیاب گفت:

    با نام حق

    سایت خوبیست توصیه میکنم در یک طرح پایلوت و به صورت آزمایشی کلاسهای درسی حوزه نیز با همکاری حوزه های علمیه و طلبه ها در بخشی از سایت فعال شود و جزوات و کتب معتبر و محل رجوع به همراه سایر خدمات فرهنگی در سایت تبلیغ و یا حتی عرضه گردد.

    • منتظر گفت:

      بسم تعالی،ضمن تشکر از حضرت ایت الله مکارم شیرازی به سبب تاکید روی این مسائل ، من درخصوص ترویج و تبلیغ دستورات و خلقیات اسلامی معتقدم ما عموما برنامه ریزی جامعی نداریم یا حداقل اینطوری به نظر میرسه که نداریم،اگه از من بپرسید چرا این حرفو میزنم ؟باید بگم که یک قاعده ی کلی وجود داره واون هم اینکه کیفیت هر درختی را از ثمره ی اون میشه تشخیص داد ، درست عمل کردن یک ماشین تولیدی را هم از اون جهت که محصولاتش نقص کمی دارن میشه تشخیص داد، ولی خداییش ما یک نگاه بندازیم به اسلام با این همه ظرفیت و پتانسیلی که میتونه برای انسان ایجاد کنه و یک نگاه بکنیم به جامعمون ، فردگرایی که هر روز داره بیشتر میشه ، بدحجابی که کلاس شده،پول مردم خوری که زرنگی شده،شیاطین بزرگ و کوچک هم تو تیم مقابل کم نذاشتن ،نمیخوام سیاه نمایی کنم ولی این چیزهایی است که هر کدوممون توجامعه ،هرکس با یک درصدی میبینه دیگه، این نشون دهنده ی این هست که دستگاه ترویج و تبلیغ ما اگه بی انصافی نکنیم و نگیم که پر اشکال هست ، کم اشکال هم نیست و هم درداخل و و در خارج باید خیلی خیلی خیلی قویتر از این ظاهر شدوگرنه قافیه را به این حمله ی شدید شیطان خواهیم باخت.دوست ندارم راجع به این فکر کنم که اگر دعای امام زمان و اولیای خدا نبود الان ما چه وضعیتی میداشتیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 6 =