مقاومت در برابر زیاده خواهی دشمنان مهم ترین ویژگی شهید مدرس بود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به رویکرد غرب گرایی و استعمار زدگی مجلس در زمان رضا شاه، گفت: شهید مدرس در آن شرایط توانست بر سر اعتقادات خود ایستادگی کرده و در برابر جریانات استعماری مقاومت کند.

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر  عضو هیات امنائ اتاق فکر تبلیغ استان خراسان ایستادگی بر سر اعتقادات و مقاومت در برابر جریانات استعماری را مهم ترین ویژگی شهید مدرس دانست و اظهار داشت: به دلیل دنیا طلبی افراد، شهید مدرس نتوانست جمعیت زیادی را اطراف خود نگه دارد اما با این حال توانست مجلس را مدیریت کند.

وی با تأکید بر روحیه مقاومت شهید مدرس در برابر تصمیمات جریان استعماری، گفت: در آن زمان رویکرد غرب گرایی در لایه های مختلف اجتماع به شدت توسعه پیدا کرده بود؛ ایشان با وجود شرایط سخت آن دوران توانست در مقابل بسیاری از لوایحی که به ضرر ملت ایران بود بایستد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی آزادگی را یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های شخصیت آیت الله مدرس برشمرد و افزود: ایشان در مسائل و مصالح کشور دقت بسیاری داشت و باور داشت که دین می تواند مبنا برای قانون گذاری و مدیریت کشور باشد.

حجت الاسلام پژمان فر ادامه داد: آیت الله شهید مدرس بر سر اعتقادات خود محکم ایستاد و به عنوان یک اسوه در امور مجلس مطرح شد و در نهایت نیز در همین مسیر جان خود را تقدیم کرد.

عضو هیات امنائ اتاق فکر تبلیغ استان خراسان وجود خصلت هایی همچون شجاعت، اعتماد به اسلام، خدا باوری و اجتهاد در مسائل فقهی را موجب اسوه شدن آیت الله شهید مدرس دانست و گفت: این ویژگی ها باعث شد در مسائل مختلف ایفای نقش کند و شجاعانه در مقابل انحرافات ایستادگی کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان این که هنوز هم کسانی در مجلس با روحیات مدرس پیدا می شود، خاطرنشان کرد: این افراد شجاعانه در مسائل ورود پیدا کرده و با وجود فشارهایی که ممکن است از جوانب مختلف باشد بر نظرات خود پافشاری می کنند و حتی راضی اند جان خود را در این مسیر بدهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس روحیات شهید مدرس را نادر و منحصر به فرد دانست و بیان داشت: این گونه نیست که اشخاصی با چنین روحیاتی دیگر یافت نشود اما تعداد آنان نیز بسیار کم است.

عضو هیات امنائ اتاق فکر تبلیغ استان خراسان خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: باید توجه داشت که مدت حضور ما در مجلس و بالاتر از آن در این دنیای فانی روزی به پایان خواهد رسید و تنها چیزی که به عنوان یک اثر جاوید خواهد ماند اعمال صالحی است که از افراد صادر می شود؛ اگر خدایی ناکرده فرد عملکرد بدی داشته باشد اعمالش موجب ننگ، نفرت و بدنامی وی در دنیا و آخرت خواهد شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 4