اسرائیل و آمریکا اتاق فکر تکفیری‌ها هستند

   در برخورد با جریان‌های تکفیری باید اتاق فکر آن‌ها یعنی اسرائیل و آمریکا را رصد کرد و بدانیم اسلحه را کسی می تواند از دست تکفیری ها بگیرد که خود اسلحه را به دست آنها داده است.

 معظم له   در دیدار  اعضای دبیرخانه کنگره بین‌المللی “خطر جریان‌های تکفیری” که  در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزارشد، در سخنانی اظهار داشتند: تا زمانی که در این دنیا زندگی می کنیم با پنج جناح مهاجم رو به رو هستیم که هر کدام مصداق یک جهنم اند لذا حوزه های علمی باید به علومی مسلح باشند که پاسخگوی خطرات ناشی از این جناح های پنج گانه باشند.

ایشان با برشمردن این خطرات پنج گانه گفتند:اولین جناح منحرف و خطرساز عده ای هستند که در مقابل خداوند ادعای خدایی می کنند مانند فرعون، همچنین در مقابل هر پیامبری یک پیامبر جعلی وجود داشته و نیز در مقابل هر غدیری یک سقیفه وجود دارد.

حضرت آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کردند: از دیگر جناح های منحرف این است که در برابر علمای راستین و اصیل که حافظ کتاب و سنت بودند،علمای درباری نیز داشتیم که فتوای مطابق نظر حکومت وقت می دادند و نیز در مقابل مومنین حقیقی، منافقین مومن نما نیز وجود دارند.

ایشان با اشاره به پیامدهای مثبت و روشنگرانه این گونه همایش ها و کنگره ها تصریح کردند: این همایش ها با روشنگری خود قطعا خواهد توانست جلو انحراف اذهان را به سمت جریانهای تکفیری بگیرد، لکن همایش‌های علمی و کلامی نمی تواند به تنهایی آنهایی که قائم به سیف هستند را از کشتار باز دارد بلکه باید از همه ابزارها از جمله رایزنی های سیاسی و دیپلماتیک برای جلوگیری از کشتار هر روزه مسلمانان بهره برد.

معظم له با اشاره به همزیستی مسالمت‌آمیز اهل سنت و شیعه در کشور عنوان کردند: با وجود همه تلاش هایی که از زمان مرحوم بروجردی تا کنون در جهت تقریب صورت گرفته متاسفانه برخی کم کاری ها باعث شد که امروز شاهد برخی اختلافات بین مذاهب اسلامی باشیم.

ایشان به نقش اسرائیل و آمریکا در تحریک جریان‌های تکفیری اشاره کردند و خاطر نشان کردند: در برخورد با جریان‌های تکفیری باید اتاق فکر آنها یعنی اسرائیل و آمریکا را رصد کرد، باید بدانیم اسلحه را کسی می‌تواند از دست تکفیری ها بگیرد که خود، اسلحه را به دست آنها داده مسئولین نظام و دولت به خصوص وزارت خارجه باید در کنار علمای حوزه، دارالتقریب و مجمع جهانی اهل بیت (ع)، به صورت جدی به رایزنی و گفتگو با مسئولین دیگر کشورها و سران مذاهب اسلامی بپردازند تا بتوانند جلو کشتار هر روزه مسلمانان را بگیرند.






یک نظر برای اسرائیل و آمریکا اتاق فکر تکفیری‌ها هستند

  1. davood گفت:

    ما به عنوان عالم دینی باید به تفکرات وهابیت و تکفیری‌ها هجوم بیاریم و پایه‌های پوشالی آنها را بلرزانیم. بسیاری بودند که در راه روشنگری در مورد وهابیت شهید شدند و وهابیت سعی کرده با ترور، تفکرات آنها را بکشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 8