عضویت هفت استاد جدید در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم /حضرات آیات جواد مروی و سید احمد حسینی خراسانی دو عضو جدید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

جامعه مدرسین
مشاور اجرایی رییس جامعه مدرسین از اضافه شدن ۷ عضو جدید به این تشکل مهم و برجسته حوزه علمیه قم خبر داد و پیش بینی کرد با حضور اعضای جدید جلسات جامعه مدرسین با رونق بهتری برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی مشاور اجرایی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از عضویت چند استاد جدید در این نهاد برجسته حوزه علمیه قم خبر داد.

وی با بیان این که برای انتخاب اعضای جدید در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم کمیسیون خاصی وجود دارد،‌ تصریح کرد: در هر دوره ای تعداد افرادی که مورد نیاز است از سوی شورای جامعه به کمیسیون جذب اعضا اعلام می شود.

حجت الاسلام والسملمین جمشیدی بیان کرد: این کمیسیون نیز بعد از بررسی و شناسایی اعضایی را برای انتخاب به صحن شورا معرفی می کند و از آقایان نیز برای حضور در جلسات دعوت می شود.

مشاور اجرایی آیت الله یزدی در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: در دو سه سال اخیر تعدادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به رحمت خدا رفته بودند و به همین دلیل و برای رفع این نقیصه اعضای جدیدی معرفی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی آقایان محسن اراکی، احمد بهشتی، جواد مروی، سید احمد حسینی خراسانی، محسن فقیهی، سید علیرضا حائری و محمد عندلیب همدانی را هفت عضو جدید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ذکر کرد.

وی گفت: حضرات آقایان در جلسات قبلی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز حضور یافته اند.

گفتنی است، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برجسته ترین و مهم ترین نهاد تصمیم گیر در حوزه به شمار می رود.

در حال حاضر نیز شماری از مراجع تقلید و علمای برجسته عضو این تشکل سیاسی و دینی برجسته حوزه علمیه قم هستند که به دلیل اشتغالات فراوان و امور مربوط به مرجعیت فرصت حضور در جلسات جامعه مدرسین را ندارند.

از جمله بزرگانی که عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هستند اما به دلیل اشتغالات فراوان فرصت حضور در جلسات جامعه را ندارند می توان به حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین مظاهری، عبدالله جوادی آملی، محفوظی، ملکوتی، هاشمی شاهرودی و مصباح یزدی اشاره کرد.

برخی دیگر از اعضای جامعه مدرسین نیز به دلیل کهولت سن و بیماری نمی توانند در جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور پیدا کنند.

تا قبل از عضویت اعضای جدید، جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حداکثر با حضور بیست نفر برگزار می شد که پیش بینی می شود با حضور اعضای جدید جلسات این نهاد برجسته حوزوی نیز رونق بهتری به خود گیرد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هر هفته جمعه ها عصر جلسه هفتگی خود را برگزار می کند.






یک نظر برای عضویت هفت استاد جدید در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم /حضرات آیات جواد مروی و سید احمد حسینی خراسانی دو عضو جدید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

  1. yasin گفت:

    سلام ضمن تبریک به استاد مروی ،واقعا جای تاملست که چرا اینها در مشهد کمتر مورد استفاده قرار میگیرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 13