چند خبر فرهنگی: برای مقابله با شبهات ماهواره‌ای چاره‌اندیشی شود / دولت از ظرفیت های عظیم حوزه و روحانیت استفاده کند/مسئولین و دست اندرکاران باید خطر را جدی بگیرند، فقر فرهنگی خطرناک‌تر از فقر اقتصادی و مادی است.

jameh modaresin-l_54773

معاون جامعه مدرسین: برای مقابله با شبهات ماهواره‌ای چاره‌اندیشی شود

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین آشتیانی  در گردهمایی ائمه جماعات استان قم، کار ائمه جماعات را مهم ارزیابی کرد و گفت: کار روحانیت در حال حاضر، بسیار مهم و در عین حال، بسیار حساس است و با سختی‌های فراوان همراه می‌باشد.

وی افزود: این انقلاب با سختی‌ها و مشکلات فراوانی به ثمر رسیده و کسانی که در این راه قدم می‌گذارند و خود را مدافع دین می‌دانند، باید این سختی‌ها را به جان بپذیرند.

حجت‌الاسلام و المسلمین آشتیانی به اهمیت تربیت دینی در دوران نوجوانی اشاره کرد و گفت: عمده شخصیت و شاکله افراد در سنین نوجوانی شکل می‌گیرد؛ لذا دشمن برای تهیه خوراک فکری دانش‌آموزان ما سرمایه زیادی صرف می‌کند که  باید به هوش باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، محیط مدرسه را بهترین فضا برای تربیت دینی نوجوانان برشمرد و گفت: دشمن با تمام قدرت به میدان آمده و در صدد گمراه کردن نوجوانان ماست، بنابراین، ما باید با تمام قدرت به فکر حفظ دین و ایمان فرزندانمان باشیم.

وی ضمن  تاکید برلزوم فعالیت‌های دینی و تبلیغی در مدارس گفت: تبلیغ در آموزش و پرورش حساس است، لذا لازم است این کار با برنامه‌ریزی و با انسجام بیشتری صورت گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین آشتیانی ضمن هشدار نسبت به توطئه‌ها و هجمه‌های فرهنگی دشمن در شبکه‌های ماهواره‌ای، نسبت به ضرورت مقابله با این شبهات و آگاهی‌سازی مردم تاکید کرد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: امروز دشمن خواب‌های زیادی برای جمهوری اسلامی ایران دیده و برای آموزش و پرورش، آموزش عالی و دانشگاه‌ها نقشه‌ها کشیده ، لذا باید با تمام توان در مقابل این توطئه‌ها بایستیم.

وی افزود: با توجه به حساسیت دشمنی نسبت به شهر قم فعالیت‌های فرهنگی در این شهر بسیار لازم و ضروری است و باید به مراکز آموزشی و فرهنگی قم از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه‌های قم در مقابله با تهاجمات دشمن بیشتر توجه شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دشمن با تمام توان در مقابل دین، مراجع  تقلید و حوزه‌های علمیه قد علم کرده و لازم است که روحانیون در مقابل این توطئه‌ها بیدار باشند.

وی افزود:‌ با شناختی که مقام معظم رهبری نسبت به مسایل دارند و با هشدارهایی که ارایه می‌دهند، توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کنند.

معاون جامعه مدرسین خاطرنشان ساخت: با توجه به اهمیت تربیت دینی در دوران نوجوانی، لازم است که در حوزه علمیه قم کسانی تربیت شوند تا با نسل جوان و نوجوان ارتباط داشته، معارف دینی را به آنها انتقال دهند.

ne_l_140090

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: دولت از ظرفیت های عظیم حوزه و روحانیت استفاده کند

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی،  در همایش طلاب جدید الورود مدرسه علمیه معصومیه قم و خانواده های آنان که در سالن همایش این مدرسه برگزار شد، به تبیین مهم ترین مسائل پیش روی طلاب و شرایط طلبگی پرداخت.

وی با اشاره به این که بهترین گروهی که می توانند فرهنگ را تغییر دهند، طلاب و فضلای حوزه هستند، گفت: دولت اگر بخواهد که جامعه در مسائل فرهنگی و دینی پیشرفت کند، باید از ظرفیت های عظیم حوزه و روحانیت استفاده کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، به ضرورت توجه به مبانی اسلامی در عرصه سیاست تاکید کرد و ابراز داشت: سیاست ما عین دیانت ماست فضلای حوزه به وارد عرصه شده و مبانی اسلامی و دینی سیاست را تبیین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی در ادامه با انتقاد از وضعیت علوم انسانی در دانشگاه ها، افزود: با این که بیش از سی سال از انقلاب اسلامی می گذرد، اما همچنان کتب و مبانی غربی در دانشگاه ها تدریس می شود.

  رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی گفت؛ مسئولین و دست اندرکاران باید این خطر را جدی بگیرند که فقر فرهنگی خطرناک‌تر از فقر اقتصادی و مادی است.

 نماینده مردم همدان و فامنین در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات راهبردی حجاب «ریحانه النبی(ص)» اظهارداشت: بحث حجاب و هجمه فرهنگی که رهبر معظم انقلاب آن را به شبیخون فرهنگی تشبیه کرده اند، امروز از سوی دشمنان با دقت و ظرافت خاصی در حال اجرا است و این امر، بصیرت و آگاهی بیش از پیش جامعه ایرانی را می طلبد.

امیر خجسته افزود: دشمن نمی‌تواند بیداری و استواری ما را نسبت به ارزش های اسلامی و مقاومت مقدس، در زیر لوای رهبری ببیند، مقاومتی که منجر به برپایی بیداری اسلامی در کشورهای مختلف جهان شد.

 رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تصریح کرد: امروز آمارها و شواهد نشان می دهد که زنان و دختران اروپا و آمریکا، به ویژه انگلیس و فرانسه، رغبت زیادی برای حفظ حجاب دارند و جمهوری اسلامی ایران را الگوی خود می دانند، کشوری که الگوی بانوانش شخصیت بزرگی همچون فاطمه زهرا(س) است.

خجسته با بیان اینکه حجاب محدودیت نیست، تصریح کرد: فقر فرهنگی مهم ترین عامل بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه است، به طوری که اگر آگاهی های لازم داده شود، بسیاری از این موارد کاهش پیدا می کند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولین و دست اندرکاران باید این خطر را جدی بگیرند چرا که فقر فرهنگی خطرناک تر از فقر اقتصادی و مادی است.

وی افزود: وجود چنین مراکزی با محوریت حوزه های علمیه دغدغه امروز همه مسئولین و دلسوزان نظام است چرا که وقتی آگاهی و بصیرت مردم بالا برود جامعه شاهد تحول عظیم و سازنده تری در حوزه حجاب و عفاف به خود می گیرد.

خجسته  با بیان اینکه این فرهنگ سازی را باید از دوران کودکی آغاز کنیم اظهارداشت: برای آگاهی بخشی و بصیرت افزایی باید به واسطه به خدمت گرفتن نیروهای متخصص و حتی فوق تخصص از مهدهای کودک آغاز کنیم، کودکی که ذهن او همانند زمینی آماده برای چیزهای خوب است.

رییس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون با برخورداری از کمیته های مختلف از جمله؛ احزاب، تشکل های مردم نهاد، امر به معروف و نهی از منکر و….آمادگی کامل  برای پیشبرد اهداف و برنامه های عالیه این مرکز خلاقّ و خودجوش را دارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 4 =