گلایه آیت الله نوری همدانی از صدا و سیما/ رسانه ملی به حوزه کم لطفی می‌کند

حضرت آیت الله نوری همدانی با ابراز گلایه شدید از صدا و سیما گفت: صدا و سیما باید هفته‌ای چندین ساعت را به صورت معین برای پخش برنامه‌های مختلف دینی با حضور علمای حوزه اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام سید مسعود پور سید آقایی رییس مؤسسه آینده روشن و برگزار کنندگان دهمین همایش دکترین مهدویت، با ابراز گلایه شدید از صداو سیما، اظهار داشت: صداو سیما برای حوزه‌های علمیه وقت نمی گذارد و با ما نیست.

وی افزود: صداو سیما اخبار و مراسمات مربوط به جاهای دیگر را به صورت مفصل و با آب و تاب پوشش می دهد اما نسبت به حوزه علمیه بسیار کمرنگ و در مدت بسیار کوتاهی مطالب را بیان می کند؛ صدا و سیما باید در هفته چندین ساعت را در اختیار کارشناسان و علمای حوزه قرار دهد تا بتوانند از این طریق صدای خود را به گوش مردم برسانند.

این مرجع تقلید با اشاره ظرفیت عظیم حوزه‌های علمیه، گفت: تعداد علما و محققان آگاه به مسائل روز که فن بیان خوبی داشته باشند زیاد است اما متأسفانه از اینها استفاده نمی شود و علم این افراد در سینه یا کتاب‌هایشان محبوس است؛ باید این مطالب را در سطح گسترده‌ای از جامعه مطرح کرد.

حضرت‌ آیت الله نوری همدانی مهم‌ترین بحث در ترویج فرهنگ مهدویت را استفاده از ابراز و امکانات روز برای ارائه آن در سطح جهانی دانست و گفت: ما باید مطالب خود را به گوش جهانیان برسانیم و به شبهاتی که دراین باره مطرح می شود پاسخ دهیم؛ تلاش کنید عوامل و تشکیلاتی بدست آورید تا حوزویان را از این غربت نجات دهید.

وی با اشاره به هجمه گسترده دشمنان علیه تشیع و فرهنگ مهدویت، ابراز داشت: وهابیت پول‌های زیادی برای تبلیغ خرج می کنند و در اروپا، شرق و غرب مساجد بسیاری ساخته‌اند و افکار خود را ترویج می کنند؛ ما نیز باید امکاناتی فراهم آوریم تا به این هجمه‌ها پاسخ دهیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم نقش مردم در گسترش فرهنگ مهدویت را بسیار مهم و مؤثر خواند و گفت: حوزه‌های علمیه به تنهایی نمی توانند کاری از پیش ببرند همان گونه که امیرالمؤمنین(ع) نتوانست به تنهایی کاری کند، باید مردم را با خود در این مسیر همراه کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره روایت از امام زمان(ع) خاطرنشان کرد: حضرت می فرماید تا مردم با یکدیگر هماهنگ نشوند ظهور محقق نمی شود؛ انتظار یعنی  چهره مستکبران را به دنیا نشان دهیم تا همه مستضعفان جهان بیدار و متشکل شوند تا زمینه ظهور مهیا شود؛ امروز مردم دنیا از دست حکام ظالم و مستکبران به سطوح آمده اند و آماده دریافت معارف مهدویت هستند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 9