در توسعه فضاهای آموزشی حوزه کوتاهی شده است

مدیرعامل انجمن حامیان توسعه حوزه‌های علمیه با ابراز خرسندی از توسعه عمرانی دانشگاه‌ها، بعد از انقلاب گفت: متأسفانه در خصوص توسعه حوزه‌های علمیه کوتاهی شده است.

 مصطفی امین منصوری در حاشیه نوزدهمین نشست هیئت امنای انجمن حامیان حوزه‌های علمیه در گفت وگو با خبرنگار حوزه گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، روحانیت جهت  ترغیب مردم برای ورود به حوزه تلاش کرد ولی در عین گرایش بسیاری به حوزه، نسبت به احداث حوزه کوتاهی‌هایی صورت گرفت.

مدیرعامل انجمن حامیان توسعه حوزه‌های علمیه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر این که توسعه مدارس علمیه باید با اتکا به مردم برطرف شود، افزود: در این راستا، از ابتدای سال جاری،‌ انجمن حامیان توسعه حوزه‌های علمیه تشکل و از سوی وزارت کشور ثبت و مشغول به فعالیت شد.

وی حوزه های علمیه را عهده‌دار همیشگی گسترش  اسلام و صیانت از آن   دانست و گفت: رشد تشنگان اسلام ناب این ضرورت را ایجاد کرد که گسترش کمی در کنار توجه به گسترش کیفی حوزه‌های علمیه مورد توجه قرار گیرد.

امین‌منصور خاطرنشان  کرد:‌ از سیاست‌ها و رویکرد‌های این انجمن تقویت مجمع خیرین هر مدرسه حوزوی، اولویت در تکمیل مدارس علمیه نیمه تمام،‌ حداکثر بهره‌گیری از مشارکت غیر نقدی خیرین، تشویق خیرین به احداث، مرمت و نگهداری مدارس علمیه،‌ بهره گیری از معماری اسلامی در ساخت مدارس  علمیه و حداکثری بهره‌برداری از توان خیرین در ایجاد مستحدثات است.

وی با اشاره به دیدارهای  این انجمن  با مراجع تقلید اظهار داشت: در سفری که اعضای هیئت امنای انجمن به قم داشتند، در محضر حضرات آیات مکارم شیرازی و صافی گلپایگانی حضور یافتند واز فرمایشات ورهنمودهای آنان استفاده کردند.

امین منصور با اشاره به اجازه این دو مرجع تقلید درباره صرف بخشی از سهم امام و وجوهات در عرصه ساخت، توسعه و مرمت مدارس علمیه ادامه داد:  آنچه سرلوحه فعالیت‌های این انجمن است، احداث و مرمت مدارس علمیه توسط خود مردم می‌باشد.

وی با اشاره به توسعه دانشگاه‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت:‌ متأسفانه نسبت به توسعه حوزه‌های علمیه کوتاهی شده است؛ و کمک‌های دولت به حوزه نیز نوساناتی داشته؛ بنابراین اگر اتکای حوزه همچون گذشته به مردم باشد،‌ کارهای بیشتری در توسعه آن انجام خواهد پذیرفت.

مدیرعامل انجمن حامیان توسعه حوزه‌های علمیه با اشاره به گسترش نحله‌های مختلف و آسیب‌های بزرگ معنوی و اجتماعی اظهار داشت: تنها راه مقابله با این‌ها، تقویت حوزه‌های علمیه است.

وی با اشاره به قرار گرفتن ۶۷ پروژه در دستور کار در سال جاری اظهار داشت: تا کنون سه مدرسه علمیه با حمایت انجمن حامیان توسعه حوزه‌های علمیه فعال شد و طلاب در این مدارس مشغول به تحصیل شدند.

امین منصور در پایان خاطرنشان کرد: با تقویت حوزه‌های علمیه استان‌ها، نقش زیادی در تقویت دینی و معنوی مردم در سراسر کشور انجام خواهد پذیرفت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 11