محورهای تبلیغی دهه آخر صفر و اربعین سالار شهیدان

download

با سپاس و تشکر از کلیه عزیزانی که با نظرات و رهنمودهای خود ما را در تعیین محورهای تبلیغی دهه آخر صفر و اربعین سالار شهیدان یاری و مساعدت نمودند خصوصا حضرات حجج اسلام : ماندگاری ،رجایی خراسانی،اخلاقی ، محمد نسب ، دهشت ، بیاتی ، لطفی ، موسوی نسب ، منصوری و … بدینوسیله محورهای تبلیغی مصوب در اتاق فکر تبلیغ خراسان جهت ایام تبلیغی آخر صفر به قرار ذیل اعلام و پیشنهاد می گردد مبلغین محترم با توجه به نیازهای فردی و اجتماعی مردم، موضوعات زیر را نیز در منابر مطرح بفرمایند.

۱) قرآن کریم

ـ نقش قرآن کریم،در هدایت بشر و حل معضلات امروز جوامع بشری

ـ ضرورت محوریت یافتن قرآن کریم در زندگی بشر و ترویج سبک زندگی قرآنی

ـ آسیبهای اجتماعی و ریشه ها و درمان آن از منظر قرآن کریم

ـ دیدگاه اندیشمندان غیر مسلمان نسبت به قرآن کریم

۲)پیامبر اکرم(ص):

ـ پیامبر اکرم(ص) رحمت الهی برای اهل عالم

– پیامبر اکرم(ص) برترین الگو(اعم از دوران کودکی،جوانی،میانسالی،تجرد، تاهل و…)

ـ اخلاق و سیره نبوی در تربیت فرزندان و رفتار با خانواده

ـ سیره نبوی در ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

ـ سیره نبوی در مقابله با منکرات ( بی عفتی و بی حیایی و بی غیرتی و…) در جامعه

– دیدگاه اندیشمندان غیر مسلمان نسبت به پیامبر اکرم(ص)

۳) امامت :

ـ موانع همراهی با اهل بیت (ع)  ( دوری از قرآن ، لقمه حرام ، بی توجهی به حق و دعوت انبیای الهی ، عدم تعقل و تفکر ، بی انصافی و دوری از عدالت در  رفتار ) 

ـ ترویج فرهنگ مهدویت و پاسخ به شبهات مهدویت

ـ معرفی امامت بعنوان عامل نجات بشریت و رشد بشری

ـ غربتهای فکری و روشی و رفتاری امامان (ع) در میان جامعه امروز

ـ حیا ، حجاب ، عفت ، غیرت و عزت در سیره امامان (ع)

ـ انتظارات امام عصر(عج) از شیعیان امروز

ـ ترویج محبت اهل بیت (ع) در میان اهل جهان و سایر مسلمانان

۴)سبک زندگی دینی:

-تربیت دینی فرزندان

– اقتصاد و معیشت (رزق حلال،پرهیز از اسراف و تجمل گرایی و تفاخر،انفاق، قرض الحسنه ، و…)

– حیا ، حجاب و عفت برای بانوان و دختران

– غیرت و عفت برای مردان و پسران

– حقوق والدین ، همسر، فرزند ، همسایه ، و….

– ضرورت تکثیر نسل و جلوگیری از پیر شدن جامعه اسلامی ایران

– طرح چند سؤال درباره آسیبهای سبک زندگی کنونی و ارائه راهکارهای عملیاتی. مانند موضوع خانواده، مصرف گرایی

– وظایف مردم در برابر اقتصاد مقاومتی. مانند مصرف کالای داخلی و اصلاح شیوه مصرف






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 11