آیت‌الله واعظ طبسی:بصیرت و صبر رهبری در فتنه ۸۸ نبود صدمات زیادی به نظام وارد می‌شد

خبرگزاری فارس: بصیرت و صبر رهبری در فتنه 88 نبود صدمات زیادی به نظام وارد می‌شد
آیت‌الله واعظ طبسی در جمع کارکنان موسسه قدس و جمعی از فعالان عرصه خبری خراسان رضوی در محل تالار اماکن متبرکه آستان قدس رضوی اظهار داشت: پایه و اساس شکل‌گیری جریان‌‎ ظلم و ستم از زمان پیامبر(ص) تاکنون جریانی جز نفاق نبوده است.آیت‌الله واعظ طبسی در جمع کارکنان موسسه قدس و جمعی از فعالان عرصه خبری خراسان رضوی در محل تالار اماکن متبرکه آستان قدس رضوی اظهار داشت: پایه و اساس شکل‌گیری جریان‌‎ ظلم و ستم از زمان پیامبر(ص) تاکنون جریانی جز نفاق نبوده است.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) نیز جامعه را از نفاق و برخورد دوگانه نهی کرده‌ است افزود: چند سال پیش در همین ایام و در هشتم و نهم و دهم دی‌ماه دو جریان سالم و ناسالم را پشت سر گذاشته‌ایم؛ خطرناک‌ترین حرکتی که اگر شکیبایی و بصیرت رهبری نبود، صدمات زیادی به نظام وارد می‌شد.

آیت‌الله طبسی یادآور شد: این افراد در آن زمان با نفاق و برخورد دوگانه و با شعار طرفداری از مردم و آزادی بیان و قلم در مقابل جریان انقلاب موضع گرفتند به نحوی که در آن زمان دشمنان انقلاب نیز اعتراف کردند که این جریان چقدر ناجوانمرد بوده است.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه یادآور شد: اینها ناجوانمردانه در برابر حرمت عاشورا و حرکت امام حسین(ع) ایستادند، به مقدسات تشیع اهانت کردند، احساسات دینی مردم را نادیده گرفتند و اقدامات خود را به پای نظام نوشتند.

به گفته وی، دشمنان نظام افکار عمومی جهان را از طریق رسانه‌های خود به نفع این افراد بسیج کرده بودند و این جریان همچنان در کشور ادامه دارد.

عضو مجمع خبرگان رهبری با اشاره به اینکه این افراد اکنون با نگاهی ترحم‌آمیز می‌خواهند برخورد نظام با آنها با عطوفت و مهربانی باشد، افزود: امروز در همین جریان مذاکرات در دور اول که بحث کلیات بود، سران قدرت‌های سلطه و افراد بی‌شخصیت مثل برخی سران کشورهای اروپایی به گونه‌ای برخورد کردند که تسلیم گزارشات منطقی جمهوری اسلامی قرار گرفتند و توافقنامه را پذیرفتند.

به گفته وی، اما چند روز بیشتر از این توافقنامه نگذشته بود که اوباما با چند ادبیات مختلف صحبت کرد؛ انسان‌های منافق همواره بر هویت و شخصیت‌ها می‌کوبند و اهداف خود را از طریق نفاق تأمین می‌کنند.

آیت‌الله طبسی با اشاره به مقوله وقف تصریح کرد: اگر در بسیاری از مسائل اقتصادی همه اقتصاددانان با یکدیگر هم‌فکر شوند به این نتیجه می‌رسند که وقف یکی از مهم‌ترین منابعی است که می‌تواند اقتصاد جامعه را قوی سازد و از جریان ثروت‌اندوزی جلوگیری کند و نیازمندان جامعه را به خودکفایی برساند.

به گفته وی متولیان اوقاف موظفند از سانتی‌مترهای اراضی وقفی حفاظت کنند و جلوی هرگونه تصرفات را بگیرند و اجازه ندهند تحت فشارهای سیاسی و اقتصادی موقوفات خسارت ببینند؛ باید سعی کنند در حفاظت از آنها مدیریت کامل داشته باشند؛ زیرا آنها اموال کسانی است که به متولیان امین سپرده شده است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به موضوع تخلیه دانشکده پیراپزشکی یادآور شد: مرغوب‌ترین زمین خود را با یک قرارداد شرعی و قانونی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دادیم و هیچ اجاره‌ای نیز از آنها در این زمینه دریافت نشد و حتی چندبار هم اجاره‌نامه تمدید شد.

به گفته وی، طی چند مرحله ما درخواست تخلیه کردیم و چون تخلیه نشد با حکم دستگاه قضایی وارد شدیم و حکم تخلیه آنها گرفته شده؛ این را بدانید تا من زنده باشم تحت فشار هیچ گروهی نمی‌روم و برخورد رئیس این دانشگاه برخوردی منافقانه بود تا به اهداف مادی خودش برسد.

وی در پایان با اشاره به اینکه امروز رسانه‌ها باید جریان نفاق‌آمیز دشمن را برملا کنند، متذکر شد: امروز جریان سلفی‌گری برخورد تهدیدآمیزی با تشیع و اسلام دارد و آمریکا و اروپا آنها را حمایت می‌کنند؛ در سوریه آنچه اتفاق افتاده تقویت اکثر اروپایی‌ها و برخی سران عرب از سلفیان بوده که علیه حکومت سوریه اقداماتی را انجام داده‌اند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 6 =