آیت‌الله نوری ‌همدانی: همبستگی امت اسلام خطر وهابیت را خنثی می کند

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که برگزاری کنفرانس و نشست هایی در راستای تقویت وحدت و تقریب میان مذاهب لازم اما کافی نیست، گفت: باید در این زمینه اقدامات عملی صورت بگیرد.به گزارش خبرگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار با آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی ضمن تأکید بر اقدام عملی برای ایجاد تقریب بین مذاهب اسلامی، اظهار داشت: باید برای دفاع از تشیع و اهل بیت(ع) در میان کشورهای اسلامی جبهه ای علیه دشمنان اسلام تشکیل دهیم.

 وی با بیان این که تش  کیل کنفرانس ها و جلسات برای تقویت تقریب مذاهب اسلامی بسیار خوب است، گفت: اما این کافی نیست باید همه کشورهای اسلامی را در این زمینه هماهنگ کنیم و تا از هر کشوری علمای کفن پوش به میدان بیایند در مقابل جریان ضد تقریبی دشمنان اسلام بایستند.

 این مرجع تقلید با اشاره به فعالیت های گسترده دشمنان اسلام که علیه تشیع و وحدت میان شیعه و سنی در دنیا به راه انداخته اند، ابراز داشت: در عربستان مرکزی برای مبارزه با تشیع تأسیس شده است که بوجه آن بسیار بیشتر از بوجه ای است که برای اداره آن کشور اختصاص داده اند.

 استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: عربستان اعلام کرده است هر کس در هرکجای دنیا علیه شیعیان اقدامی کند بوجه اش را من تأمین می کنم؛ آنها برای ترویج و تبلیغ وهابیت در جهان از هیچ تلاشی مضایقه نمی کنند و پول های هنگفتی خرج می کنند تا مسلمانان را به وهابیت گرایش دهند.

 جریان تکفیری و سلفی گری مصیبت بزرگ اسلام است

حضرت آیت الله نوری همد  انی در تبیین بخشی از فعالیت های عربستان علیه تشیع، این جریان را فتنه بزرگ آخرالزمان دانست، گفت: جریان تکفیری و سلفی گری مصیبت بزرگ امروز اسلام است؛ آنها افراد را به نحوی پرورش می دهند که از خوردن خون شیعیان و به دندان کشیدن قلب شیعه لذت می برند، قبر شیعیان را می شکافند و پیکرها را بیرون آورده و تکه تکه می کنند.

 وی با بیان این که مصری ها نسبت به شیعیان بسیار ابراز محبت می کنند، گفت: در این کشور آرامگاهی برای حضرت زینب(س) بنا شده است و مسجدی به نام امام حسین(ع) وجود دارد و به این خاندان ابراز ارادت می کنند اما عربستان با در دست گرفتن وضعیت آنجا امسال عزاداری برای سیدالشهدا(ع) را در این کشور ممنوع کرد.

 استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: مرسی بلافاصله پس از روی کار آمدن به عربستان سفر کرد و کمک مالی قابل توجهی از آنان دریافت کرد و پس از وی نیز این کمک ها استمرار دارد؛ در اندولزی به شیعیان فشار می آورند که یا باید سنی شوید و یا از کشور اخراجشان می کنند.

 مدافعان حقوق بشر امروز برای شارون اشک می ریزند

حضرت آیت الله نوری همدانی به کمک های همه جانبه جهان استکبار برای تقویت و گسترش جریان ضد تقریبی اشاره کرد و گفت: اسرائیل، آمریکا و اروپا که ما را متهم به ضد حقوق بشر بودن می کنند با تما  م وجود از این جنایات حمایت می کنند و امروز نیز در مرگ شارون اشک عزا می ریزند کسی که در صبرا و شتیلا آن جنایات را علیه مسلمانان انجام داد.

 وی با ابراز گلایه از عدم همکاری صدا و سیما با مراجع و روحانیت در زمینه های مختلف از جمله تقریب مذاهب، خاطرنشان کرد: رسانه ملی باید نسبت به اخبار حوزه های علمیه و روحانیت اهتمام بیشتری داشته باشد.

 ارتباط تنگاتنگ مسأله نبوت با امامت بحث ولایت فقیه را اثبات می کند

این مرجع تقلید در بخش دیگر سخنان خود ضمن تبریک میلاد پر برکت پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع)، گفت: یکی از دلایلی که برای اثبات بحث ولایت فقیه اقامه می شود موضوع ارتباط تنگاتنگ میان نبوت و امامت است.

 حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشت: نبوت نقش تقنین و دریافت قوانین الهی و ابلاغ آن را به عهده دارد و اجرای آن قوانین، تبیین ابهامات آن و حفظ و نگهبانی از این قوانین الهی به عهده امام است؛ این وظیفه منحصر در زمان ائمه اطهار(ع) نبوده و در همه عصرها حتی در زمان غیبت امام عصر(عج) نیز از سوی ولی فقیه ادامه دارد.

 وی کار مجمع تقریب مذاهب را بسیار مقدس و مه  م خواند و گفت: زحمات شما ثمربخش است؛ این مباحث از زمان خود اهل بیت(ع) آغاز شده است و امروز نیز علما همان راه را ادامه می دهند به همین جهت به برقراری ارتباط با اهل سنت تأکید شده است و حتی شیعیان پشت سر علمای سنی نماز می گذارند.

 استاد برجسته حوزه علمیه قم اضافه کرد: همه این اقدامات برای این است که شکافی میان ما و اهل تسنن نباشد تا دشمنان اسلام از آن سوء استفاده نکنند و به اختلافات دامن نزنند؛ البته بحث مناظره علمی منافاتی با معاشرت با اهل سنت ندارد.

 

حضرت آیت‌الله حسین نوری‌ همدانی  در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با گرامیداشت هفته وحدت و سالروز میلاد با برکت حضرت خاتم الانبیا(ص) امت اسلام را در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت دانست.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر همبستگی مسلمانان، جریان وهابیت تکفیری و سلفی های تندرو را خطری برای جهان اسلام ارزیابی کرد.

وی در ادامه مساله نبوت و امامت را مرتبط با هم دانست و یادآورشد: این حرف دور از عقل و منطق است که گفته شود حضرت رسول(ص) برای اداره حکومت بعد از خود وصی و جانشینی تعیین نکرده باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم نبوت را به مثابه شجره و ولایت را ثمره نبوت ارزیابی کرد.

این مرجع تقلید با تاکید بر مطالعه دقیق تاریخ اسلام، سقیفه بنی ساعده را یک حق کشی آشکار در حق حضرت رسول(ص) و اهل بیت طاهرین ایشان دانست و یادآورشد: در زمان ما نیز سقیفه های زیادی از جمله وهابیت تکفیری وجود دارد که برای اجرا کردن نقشه های خود دست به هر اقدامی می زنند.

این مرجع تقلید بدل سازی را یک جریان تاریخی دانست و گفت: جریان وهابیت مفتی درست کرده اند و می گویند ازدواج با شیعه جایز نیست و تاکید می کنند شیعیان باید در عربستان جزیه پرداخت کنند!

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به وجود مرکزی در عربستان سعودی برای فعالیت علیه شیعیان، بر ضرورت شناسایی نقشه های دشمنان و بدخواهان و مقابله با آنها تاکید کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: احکام الهی تعطیل بردار نیست و در عصر غیبت امام زمان(عج) ولی فقیه جامع الشرائط به عنوان نایب امام زمان متصدی اداره حکومت است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 9 =