آیت‌الله علوی گرگانی:طلاب همچون پیامبر(ص) سختی‌های تبلیغ دین را به جان بخرند

طلاب همچون پیامبر(ص) سختی‌های تبلیغ دین را به جان بخرند 

 

 

 

 

 

مدرس عالی حوزه با تاکید بر تأسی طلاب در همه زمینه‌ها به پیامبر(ص) عنوان کرد: طلاب باید همچون پیامبر(ص) همه سختی‎های تبلیغ دین را به جان بخرند و یک لحظه دست از رسالت خویش برندارند.

به گزارش خبرگزاری بین‏المللی قرآن(ایکنا)، آیت‎الله سید محمد علوی گرگانی شنبه، ۲۸ دیماه، در دیدار با طلاب حوزه علمیه آذربایجان شرقی، گفت: طلاب حوزه‎های علمیه باید انس خود با قرآن کریم و اهل بیت(ع) را همیشه حفظ کنند و از خرمن پر فیض معارف اهل بیت(ع) بهره‏مند شوند.

وی افزود: خداوند در سوره ق، آیه ۲۹ می‎فرماید که قدر این کتابی که به سوی شما نازل شده است را بدانید زیرا این کتاب، کتاب مرحمت است

این مرجع تقلید تصریح کرد: هیچ کتاب آسمانی، کمال و منزلت قرآن کریم را ندارد؛ قرآن آخرین کتابی است که از سوی خداوند به سوی بشر فرو فرستاده شده است و پیامبر(ص) تنها کسی در این کره خاکی بود که توان حمل آیات الهی داشتند.

وی گفت: به قول فرمایش امام علی(ع)، با رحلت پیامبر(ص) ارتباط مستقیم انسان با وحی قطع شد و این مصیبت، بزرگترین مصیبتی است که بر بشر نازل شده است.

علوی گرگانی یادآور شد: مردم هنوز هم پس از ۱۴۰۰ سال به ظرفیت قرآن و پیامبر(ص) پی نبرده‎اند و آن را نمی‏شناسند؛ پیامبر برای ابلاغ قرآن زحمات بسیاری کشید که قطعا هیچ کسی را یارای تحمل این همه رنج نبود؛ ایشان حق پدری و هدایت به گردن امت خود و تمام بشریت دارند ولی متاسفانه هیچ کس این قدر را نمی‏شناسد.

وی گفت: طلاب باید انس خود را با پیامبر(ص) و قرآن کریم بیشتر کنند؛ باید به گونه‎‏ای قرآن بخوانند که هر آیه آن، آنان را متحول کند؛ زیرا اگر تحولی در انسان روی ندهد نشان می‏دهد که انسان به حقیقت قرآن دست نیافته و فقط به قرائت آن پرداخته است.

این استاد حوزه بیان کرد: طلاب باید پیامبر اکرم(ص) را الگوی خود قرار دهند؛ همچون پیامبر(ص) باید همه سختی‎های تبلیغ دین را به جان بخرند و یک لحظه دست از رسالت خویش نکشند؛ طلبه‎ای که درس خواندش بی‎‏هدف باشد و کاری جز درس و استراحت ندارد به هیچ وجه نباید خود را طلبه بداند که قطعا پیامبر(ص) نیز او را طلبه نمی‎داند.

وی عنوان کرد: طلاب باید مدام در حال تحقیق، تدریس و تحصیل باشند و همواره در حال تهذیب، تزکیه و امر به معروف باشند؛ طلاب باید شب‎ها را به مطالعه و تحقیق و عبادت سرکرده و روزها را به تبلیغ، مباحثه و تحصیل مشغول باشند؛ طلبه نباید لحظات پربار خود را به کارهای کم اهمیت و بی‏‎ارزش اختصاص دهد.

علوی گرگانی بیان کرد: طلبه باید طالب علم باشد؛ روزی امام خمینی(ره) به بنده فرمودند که دعا کنید که هیچ روزی از حالت طلبگی خارج نشوم؛ این مطلب بیانگر اهمیت زی طلبگی است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 8