مولوی عبدالحمید: اهل سنت با افراط گری مخالف است/ کوچک ترین تعرضی به کشور شود پیشگام دفاع هستیم

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: آل سنت با افراط گری، تفرقه و خصومت مخالف است؛ آل سنت هم در دفاع مقدس شهید دادند، اگر کوچک‌ترین تعرضی به جمهوری اسلامی شود، نخستین دفاع کنندگان آل سنت‌‌اند که در مرزها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان شامگاه یک‌شنبه بیست و نهم دی ماه در مراسم اختتامیه بیست و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی گفت: این کنفرانس در شرایط حساسی برگزار می‌شود که دشمنان می‌خواهند ما را رو در روی یکدیگر قرار بگیریم، از این بابت خدا را شکر می‌کنیم.

وی با ابراز تشکر از مقام معظم رهبری، افزود: ایشان در فکر اسلام و وحدت مسلمین هستند و مجمع تقریب از ابتکارات ایشان است.

مولوی عبدالحمید محبت سید المرسلین(ص) و قرآن را بالاترین سرمایه مسلمانان دانست و تأکید کرد: اگر همه ملل دنیا سرمایه خود را به ما بدهند، حاضر نیستیم نسبتی که با رحمه للعالمین داریم را قطع کنیم و قرآن را کنار بگذاریم.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان این‌که خداوند از همه مذاهب و فرق اسلامی خواسته که به ریسمانش چنگ بزنند، گفت: بر همه لازم است که به ریسمان الهی چنگ بزنند و تفرقه ممنوع است.

وی با اشاره به این‌که قوانین الهی بالاتر از قوانین بشری است، تصریح کرد: قانون الهی تا قیامت منسوخ نمی‌شود؛ خداوند تفرقه را برای ما حرام قرار داده است.

مولوی عبدالحمید با بیان این‌که باید به مشترکات بین شیعه و سنی چنگ بزنیم، تأکید کرد: کسی که میان مسلمین اختلاف ایجاد کند، خداوند او را در دنیا به عذاب گرفتار و رسوایش می‌کند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان محبت به اهل بیت(ع) را جزو اعتقادات و ایمان اهل سنت دانست و گفت: اهل بیت(ع) به‌ویژه آنها که صحابه هستند هم جزو مشترکات‌اند.

وی با بیان این‌که آل سنت در رأی دادن از برادران شیعه هم جلوتر بودند، ابراز داشت: آل سنت با افراط گری، تفرقه و خصومت مخالف است؛ آل سنت هم در دفاع مقدس شهید دادند، اگر کوچک‌ترین تعرضی به جمهوری اسلامی شود، نخستین دفاع کنندگان آل سنت‌‌اند که در مرزها هستند.

مولوی عبدالحمید با اشاره به این‌که شیعه و سنی در کشورهای جهان دغدغه آزادی خود را دارند، از سران کشورها خواست در این زمینه تلاش لازم را انجام دهند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان راه نجات همه کشورهای دنیا را گفتمان، مذاکره، و تشکیل دولت فراگیر و فرا ملی ارزیابی کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 7