حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی: وهابیت در طول تاریخ حتی یک سیلی هم به صهیونیست ها نزده است

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این‌که عقاید وهابیت پوچ و توخالی است، گفت: وهابیت کتاب خدا را برای خود کافی می‌دانند در حالی که طبق آیات قرآن این عقیده آنها نفی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور پیش از ظهر امروز در دیدار مسؤولان ستادی و استانی کمیته‌های مساجد سراسر کشور، با اشاره به تهی بودن عقائد وهابیت، گفت: یکی از اعتقادات وهابیت این است که کتاب خدا را برای خود کافی می‌دانند، در حالی که این سخن با خود آیات قرآن نفی می‌شود چون خداوند فرموده است؛ قرآن موعظه است اما پیامبر را نیز سفارش به موعظه مردم می‌کند.

وی ادامه داد: در جاهای دیگری از قرآن نیز خداوند می‌فرماید؛ قرآن برای بندگان بیان کننده است اما در مواردی دیگر به پیامبر خطاب می‌شود تو هم برای مردم بیان کن.

رییس ستاد اقامه نماز کشور مسأله توسل در آیات قرآن را مورد توجه قرار داد و گفت: قوم حضرت موسی(ع) به گفته‌های این پیامبر ایمان نیاوردند و سرسخت در عدم پذیرش دین بودند اما زمانی که عذاب بر آنها نازل شد به حضرت موسی(ع) متوسل شدند که از خدا برای آنها طلب آمرزش کند؛ این امر نشان می‌دهد که پست‌ترین افراد متوسل به حضرت موسی(ع) شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با تأکید بر این‌که ما متوسل به مقام می‌شویم، ابراز کرد: مقام زنده و مرده ندارد و اشکال وهابیت به مسأله توسل کاملا منتفی است.

وی همچنین افزود: برادران حضرت یوسف(ع) نیز از حضرت یعقوب(ع) خواستند که برای آنها نزد خداوند طلب استغفار کند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این‌که وهابیت شیعیان را کافر دانسته و جواز قتل آنها را صادر می‌کنند، گفت: آیا هیچ کافر دیگری در جهان نیست؛ وهابیت در طول تاریخ حتی یک سیلی هم به صهیونیست‌ها نزده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به آیه «وَقَالَ لَهُمْ نِبِیُّهُمْ إِنَّ آیَهَ مُلْکِهِ أَن یَأْتِیَکُمُ التَّابُوتُ فِیهِ سَکِینَهٌ مِّن رَّبِّکُمْ وَبَقِیَّهٌ مِّمَّا تَرَکَ آلُ مُوسَى وَآلُ هَارُونَ تَحْمِلُهُ الْمَلآئِکَهُ إِنَّ فِی ذَلِکَ لآیَهً لَّکُمْ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ»، گفت: زمانی که صندوق عهد که بازمانده‌ای از آل موسی(ع) و هارون است سبب آرامش می‌شود، قطعا ضریح ائمه اطهار(ع) و امامزادگان نیز مقدس و سبب ایجاد آرامش در مردم می‌شود.

وی در پاسخ به این شبهه که چرا باید از ولی فقیه تبعیت کرد، افزود: ما قائل به عصمت ولی فقیه نیستیم اما چون حرف ایشان حجت است باید تبعیت کرد؛ همچون شخصی که نزد دکتر می‌رود و با علم به این‌که او معصوم نیست به گفته‌های او عمل می‌کند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر ضرورت توجه به تفسیر قرآن، اظهار کرد: در مساجد باید یک دور تفسیر قرآن از سوی افراد متخصص برگزار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اهمیت توجه به سبک زندگی اسلامی، افزود: سراسر قرآن و دین اسلام سبک زندگی است و با توجه به دین می‌توان سبک زندگی اسلامی را پیاده کرد.

وی بر ضرورت تبلیغ چهره به چهره تأکید کرد و ابراز داشت: بنده دو دیدار خصوصی با حضرت امام خمینی(ره) داشتم که هر دوی آنها را در خاطر دارم از این رو مبلغان ما باید به تبلیغ چهره به چهره اهمیت بدهند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه سخنان خود یاد ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی را گرامی داشت و بر ضرورت تبیین و تشریح رشادت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی تأکید کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 10