آیت الله علم الهدی: مردم پای شعار انرژی هسته ای حق مسلم ما است ایستاده اند

آیت الله علم الهدی
آیت الله علم الهدی با بیان این که نظام ما در دنیا تنها نظامی است که خودش تصمیم می گیرد، تأکید کرد: این بزرگ ترین تحقیر برای ملت ما است که برای چرخش سانتریفیوژهای شان عده ای در آن سر دنیا تصمیم بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان جهان اسلام، گفت: نظام استکبار تمام توان خویش را برای شکست نظام اسلامی ما به کار گرفته است.

وی، توسعه دانش بنیان، قدرت فناوری، محور اقتدار در منطقه بودن و جبهه اسلام در برابر کفر بودن را چهار امتیاز نظام اسلامی برشمرد و افزود: استکبار امروز این چهار ویژگی را نشانه گرفته است؛ در مقابل امتیاز توسعه فناوری، ما را متهم به تسلیح هسته ای، در مقابل امتیاز اقتدار، ما را به شرارت متهم می کنند و در مقابل امتیاز جبهه اسلام، یک عده وهابی و تکفیری را به جان ما انداخته اند.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: فناوری هسته ای ما در دنیا بی نظیر است زیرا تنها کشوری هستیم که خود این فناوری را به دست آورده و متکی به دیگران نیستیم.

به دولت اعتماد داریم اما نگران هستیم

نماینده مشهد در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ما به فرموده رهبر معظم انقلاب به هیئت مذاکره کننده در ژنو اعتماد داریم زیرا دولت از خود ماست و خود به آن رأی داده ایم و نباید آن را زیر سؤال ببریم اما دلواپس هستیم و دغدغه مان را باید منتقل کنیم.

وی با تأکید بر لزوم سعه صدر دولت مردان، گفت: نباید حساسیت داشته باشند، بگذارند کسانی که حرفی یا انتقادی دارند بازگو کنند؛ ممانعت تنها بگیر و ببند نیست بلکه آبرو بردن و برچسب افراطی زدن هم ضد آزادی بیان است.

آب سنگین اراک، تفریگاه نیست که تعطیلی آن به راحتی پذیرفته شود

آیت الله علم الهدی ادامه داد: از سی ام دی ماه فناوری هسته ای ما در معرض سقوط و خطر قرار گرفته است؛ ما وظیفه داریم به مردم بگوییم نسبت به آنچه می گذرد نگرانی و دغدغه داشته باشند. آنچه مسؤولان انرژی هسته ای در گفت و گوی ویژه خبری اعلام کردند اگر نگوییم عقب افتادگی، توقف غنی سازی و فناوری هسته ای است.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: فناوری آب سنگین اراک، کوچک و اهمیت آن کمتر  از غنی سازی نیست؛ به گفته خود مسؤولان، مسأله سایت اراک یک شهرک عظیم فناوری است نه پارک و تفریگاه که به راحتی بتوان از آن گذشت.

وی یادآور شد: محصول آب سنگین اراک، پلوتونیوم است و این یعنی حرف اول فناوری هسته ای را در دنیا زدن امروز این دستاورد بزرگ تعطیل شده و حق تکمیل آن را نداریم.

مردم پای شعار انرژی هسته ای حق مسلم ماست ایستاده اند

آیت الله علم الهدی با ابراز نگرانی از برکنار شدن دانشمندان و محققان هسته ای کشور تأکید کرد: مردم شعار دادند «انرژی هسته ای حق مسلم ماست» و پای آن ایستاده اند.

وی با بیان این که نظام ما در دنیا تنها نظامی است که خودش تصمیم می گیرد، ابراز کرد: این بزرگ ترین تحقیر برای ملت ما است که برای چرخش سانتریفیوژهای شان عده ای در آن سر دنیا تصمیم بگیرند.

امام جمعه مشهد با بیان این که باید ببینیم در جریان توافق، چه داده و چه گرفته ایم، گفت: من در مقام قضاوت نیستم زیرا دو تخصص لازم یعنی فناوری هسته ای و حقوق بین الملل را ندارم اما حرف ما این است که عاقل هستیم و انسان عاقل وقتی این مسائل را می بیند دلواپس می شود، مسؤولان این نگرانی را درک کنند.

مردم دلواپس دین هستند نه جان و مال

وی افزود: البته این دلواپسی به معنای ناامیدی نیست. کسی را هم متهم نمی کنیم. به لطف خدا نظام ما تاکنون از نفوذ جریان های مزدور خارجی در عرصه تصمیم گیری مصون مانده است.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: ناامید نیستیم چرا که از رهبری حکیم و بصیر و قاطع برخوردار هستیم که دفعه قبل نیز دستور شکست پلمپ را داده و از عقب ماندگی ما جلوگیری کردند. همچنین امام زمان(عج) می فرمایند خیال نکنید ما شما را فراموش کرده ایم.

وی تأکید کرد: مردم باید دلواپس باشند اما نه دلواپس پول، نان و جان بلکه دلواپس دین؛ اما ۲۰۰ سال تجربه داریم که هر وقت دولت مردان به غرب و امریکا نزدیک شده اند دین در محاصره و محدودیت قرار گرفته است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 12