توجه به حقوق متقابل زن و مرد موجب تحکیم خانواده می‌شود

کارشناس حوزوی خانواده:توجه به حقوق متقابل زن و مرد موجب تحکیم خانواده می‌شود

  درک واضح از حقوق متقابل زن و مرد در زندگی مشترک از مهمترین امور در تحکیم و آرام بخشی به خانواده است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام سید ابوالفضل موسوی‏‌فاضل‏‌خراسانی،  در جمع طلاب مدرسه علمیه عباسقلی خان و خانواده‌های آنان، برخی از دغدغه های امروز خانواده ها را تهدیدی خاموش دانسته و گفت: درک واضح از حقوق متقابل زن و مرد در زندگی مشترک از مهمترین امور در تحکیم و آرام بخشی به خانواده است.

مدرس آموزش خانواده و بهداشت روانی سپاه خراسان رضوی، با بیان این که حقوق زن و شوهر دو طرفه می‌باشد و تفاوت های آن به خاطر نوع کارآمدیشان است، اظهارداشت: این تفاوتهای متنوع زیباست و فرصت محسوب می شود.

این کارشناس حوزوی تأکید کرد: پذیرش دو طرفه بودن حقوق و توجه به نقش همسری، اولین عامل در سلامت روان خانواده است؛ بنابراین همسران صاحب تکالیفی هستند که باید مراعات کنند.

وی با بیان این که همسران باید قابلیت های یکدیگر را بشناسند، در غیراین صورت ناامیدی های خاموش به وجود می‌آید، یادآورشد: همسران در زندگی مشترک تحت تأثیر یکدیگر قرار می‌گیرند و با شناخت قابلیت ها و تنظیم مطالبات بر اساس این امر، در رفتار خود منطقی می‌شوند.

گفتنی است، در پایان این مراسم، تعدادی از طلاب ممتاز ثلث اول این مدرسه تجلیل و ۴ طلبه به دست حجت الاسلام و المسلمین طباطبائی به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 6