رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه :نفوذ گسترده اسلام و تشیع در جهان به برکت انقلاب اسلامی ایران

رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه خراسان رضوی با اشاره به نفوذ گسترده اسلام و تشیع در جهان، گفت: به برکت خون شهدا و انقلاب امروزه بیش از ۱۲۰ کشور جهان در ایران، طلبه داشته و در ۹۰ کشور مراکز دینی و مدارس علمیه ایجاد شده است.

خبرگزاری فارس: نفوذ گسترده اسلام و تشیع در جهان به برکت انقلاب اسلامی ایرانبه گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین مهدوی‌راد عصر امروز در مراسم غبارروبی و گل‌افشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد که با حضور جمعی از مردم، مسئولان دانشگاه و دانشجویان و استادان در این دانشگاه برگزار شد اظهار کرد: آزادگی ملت و نظام، مدیون خون شهیدان است.

وی افزود: اقدامی که در مراکز علمی در بهره‌گیری از وجود با برکت شهدا صورت می‌گیرد، عامل بقا و پیشرفت این مراکز است چرا که تجدید میثاق با شهدا توسط دانشجویان به آنان یادآور می‌شود که به برکت خون شهیدان است که می‌توانند به کسب علم و دانش بپردازند.

رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حال حاضر فضا به سمتی سوق داده شده که دشمنان اسلام به وسیله سایت‌ها، رادیوها، شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره درصدد تفهیم و تحمیل این نکته به ملت ایران هستند که بسیاری چیزها را از دست داده و در قبال آن چیزی دریافت نکرده‌اند، بیان داشت: اما خوشبختانه مردم ایران همچنان با صلابت حامی انقلاب، رهبری و دین اسلام هستند.

وی ادامه داد: شاه ایران در پی کرنش و تواضعی که در برابر دشمنان ایران از خود نشان می‌داد در کشور برای خود حساب و کتابی نیز باز کرده بود از جمله تغییر تاریخ هجری شمسی به تاریخ سلطنتی، اعلام تعطیل رسمی ایام شهادت ائمه(ع) و… قصد داشت خود را شیعه اثنی عشری در بین ملت عنوان کند.

مهدوی تصریح کرد: شاه در مقابل چنین اقدامات متظاهرانه‌ای با هر تفکر آزاداندیش در مملکت به شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌کرد و چه بسیار شخصیت‌های بزرگ و متفکری که در زیر شکنجه‌های رژیم شاهنشاهی به درجه رفیع شهادت نائل شدند و چه بسیار افرادی که زنده زنده در دریاچه نمک به شهادت رسیدند.

رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه خراسان رضوی ادامه داد: با وجود آن همه جنایات و فشارها و با وجود اینکه برخی از اقشار زیر فشار اقتصادی نمی‌توانند کمر راست کنند اما به برکت انقلاب همچنان پای انقلاب و دین ایستاده‌اند.

وی تصریح کرد: به برکت خون شهدا و انقلاب امروزه بیش از ۱۲۰ کشور جهان در ایران، طلبه داشته و حتی در ۹۰ کشور دنیا مراکز دینی و مدارس علمیه ایجاد شده است.

مهدوی بیان کرد: امروزه در کشور تایلند آمار شیعیان بیش از ۱۰۰ هزار نفر بوده که در راه ترویج اسلام و تشیع در ۳ منطقه شمال، مرکز و جنوب این کشور فعال بوده و طلبه تربیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی ایران و خون شهیدانش، گرایش به اسلام، تشیع و حجاب  گسترش یافته چرا که قبل از انقلاب در برخی از کشورهای ذکر شده تعداد مسلمانان به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسید.

وی گفت: امروزه عزت ما در جهان مرهون امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است و آمریکایی که با آن غرور قصد سرکوب کردن ملت ایران را داشت طبق فرمایش امام (ره) هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه خراسان رضوی در پایان با بیان اینکه دشمنان اسلام برای مبارزه با ترویج فرهنگ و مکتب اهل بیت (ع) دست به جنایاتی در سوریه، لبنان، فلسطین و… می زنند، افزود: اما مسلمانان پایدارتر از همیشه در مقابل آنان به برکت انقلاب و خون شهدا ایستاده‌اند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 14