آیت الله جوادی آملی: کشور غرق در نعمت و استعداد نباید نگران سونامی بیکاری باشد/ ۱+۵ جنگ جهانی اول و دوم را در پرونده سیاه خود دارد

دیدار وزیر کشور با مراجع تقلید در قم
حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار وزیر کشور تاکید کرد: جنگ جهانی اول و دوم در پرونده سیاه همین اعضای گروه ۱+۵ است و همین گروه پنج به اضافه یک بودند که دهها میلیون نفر را به کشتن دادند و این نکات باید در جلسات خصوصی به آنها تذکر داده شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور که برای زیارت حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) و دیدار با مراجع معظم تقلید، به شهر مقدس قم سفر کرده بود با حضور در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.

غرب بداند یک سر و گردن بالاتر از آنها هستیم

در این دیدار حضرت آیت الله جوادی آملی در سخنانی با بیان این مطلب که “ما هر گز در طول تاریخ به هیچ کشوری بد نکردیم” گفت: غرب باید بداند که ما یک سرو گردن از آنها بالاتر هستیم، همیشه در طول تاریخ دانش و دانشگاهیان نزد ما محترم بوده اند و ما در کشور خود الهیات را در کنار طبیعیات در مراکز علمی مان داشته ایم و آنها را از هم جدا نکردیم اما در پرونده علمی غرب گالیله سوزی و جدایی علوم از یکدیگر وجود دارد.

۱+۵ جنگ جهانی اول و دوم را در پرونده سیاه خود دارد
وی ادامه داد:  جنگ جهانی اول و دوم در پرونده سیاه همین اعضای گروه ۱+۵ است و همین گروه پنج به اضافه یک بودند که دهها میلیون نفر را به کشتن دادند و این نکات باید در جلسات خصوصی به آنها تذکر داده شود.

حضرت آیت الله جوادی آملی افزود: ما در طول ۸ سال جنگ تحمیلی و بعد از آن بارها شرافت خود را ثابت کردیم، از جمله در جریان حمله عراق به کویت و دخالت غرب هر چه از ما خواستند که برای تلافی جنایات صدام با آنها همکاری کنیم با تمام قدرتی که در اختیار داشتیم این کار ار نکردیم و پای امضای خود در قطعنامه ماندیم.

این مرجع تقلید به بیان این مطلب که “دین تمام حسنه دنیا و اخرت بشر را تامین می کند” اظهار داشت: باید به غرب تذکر داد که گرچه آخرت را قبول ندارید اما باید بدانید که دین می تواند به بهترین نحو دنیای شما را نیز تامین کند.

وی در فراز دیگری از سخنان خود به برخی از مشکلات دیگر اشاره کرد و بیان داشت: باید استفاده از ذخایر نفتی دریای خزر برای تامین نیازهای مناطق شمالی کشور در دستور کار قرار بگیرد.

تمام کشور غرق در نعمت و فراوانی است

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد:  تمام این کشور غرق در نعمت و فراوانی است، لذا نباید با وجود نیروی انسانی جوان نگران سونامی بیکاری باشیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داد و افزود: اقتصاد مقاومتی با خودکفایی در چند بخش به خصوص بخش کشاورزی تامین می شود، ما باید در بخش اقتصاد با توجه به ظرفیت های بومی هر منطقه از کشور، برای همان منطقه برنامه ریزی و ایجاد زیر ساخت کنیم.

وی ملتهای دنیا را آماده دریافت معارف حقیقی اسلام دانست و اذعان داشت: ملتهای جهان تشنه عدل و حقیقت هستند و باید حساب دولتها را از ملتهایشان جدا دانست.

در ابتدای این دیدار رحمانی فضلی ضمن ابلاغ سلام دکتر روحانی ریاست محترم جمهور به محضر حضرت آیت الله جوادی آملی به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در دولت تدبیر و امید پرداخت.
وی گفت: تصور آمریکا و دول غربی این بود که تحریم ها می تواند مردم ایران را خسته و ناامید کند اما به لطف خدا با اقدامات صورت گرفته این امر محقق نشد و مردم با حضور با شکوه در انتخابات ریاست جمهوری امید خود را به جهانیان نشان دادند.

رحمانی فضلی افزود: پس از همراهی خوب مجلس شورای اسلامی و استقرار دولت ثبات نسبی به فضای کسب و کار برگشته و روند رشد منفی اقتصادی کشور متوقف شده است.

پس از این دیدار رحمانی فضلی ضمن بازدید از قسمتهای مختلف بنیاد بین المللی اسراء در درس اخلاق حضرت آیت الله جوادی آملی حضور یافت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 3