آیت‌الله علوی گرگانی: طلاب با اصلاح خود می‌توانند جامعه را هدایت کنند

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی تحصیل علوم دینی را توفیقی بالا برای انسان دانست و گفت: طلاب باید بدانند که با ورود به طلبگی در راه ارشاد و هدایت جامعه گام برداشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب استان گلستان، تحصیل علوم دینی را توفیقی بالا برای انسان ذکر کرد.

وی با اشاره به مسؤولیت سنگین طلاب علوم دینی، ابراز کرد: طلاب باید بدانند که با ورود به طلبگی در راه ارشاد و هدایت جامعه گام برداشته اند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه اصلاح نفس را امری ضروری برای طلاب علوم دینی برشمرد و اظهار داشت: طلاب با اصلاح خود می‌توانند جامعه را اصلاح و هدایت کنند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که طلاب جوان باید به دنبال کسب علم، کمال و تقوا باشند، افزود: در چنین صورتی است که طلاب می‌توانند برای جامعه و هدایت مردم مثمر ثمر باشند.

وی ادامه داد: طلاب جوان در ابتدای مسیر هستند و باید سعی کنند با تلاش و کوشش و کسب علم و تقوا و خودسازی مأموریت خود را انجام دهند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه تأکید کرد: طلبه‌ای که ملا است اما خودسازی نکرده باشد نه تنها دردی از جامعه را دوا نمی‌کند بلکه مضر هم خواهد بود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = 11